Per la teua salut, mou-te de forma sostenible

Del 16 al 22 de setembre, Setmana Europea de la Mobilitat

La Universitat Politècnica de València (UPV) participa, un any més, en la Setmana Europea de la Mobilitat (SEM). Aquesta iniciativa internacional té per objectiu sensibilitzar, tant la classe política com la ciutadania, sobre les conseqüències negatives que té l'ús irracional del cotxe, tant per a la salut pública com per al medi ambient, i els beneficis d’usar formes de transport més sostenibles, com el públic, la bicicleta i els desplaçaments a peu.

La SEM, que tindrà lloc del 16 al 22 de setembre, va sorgir el 1999 i, des del 2000, compta amb el suport de la Comissió Europea, que coordina la realització d'activitats per al foment de les bones pràctiques en l'àmbit.

El focus, en la salut física i mental

Amb la pandèmia com a context, la SEM posa el focus el 2021 en la salut, tant física com mental, motiu pel qual el lema triat per a l'edició d'enguany és "Per la teua salut, mou-te de forma sostenible".

I Torneig Europeu Universitari sobre Mobilitat Sostenible

Amb motiu d'aquesta celebració i amb la finalitat de promoure un canvi de comportament cap a opcions de mobilitat sostenibles i saludables per part de la comunitat universitària, la UPV s'ha adherit al I Torneig Europeu Universitari sobre Mobilitat Sostenible.

Es tracta d'un repte que cal realitzar entre el 20 de setembre i el 13 de novembre, i que, després de la descàrrega de l'aplicació pertinent, consisteix a anar obtenint punts a mesura que la usuària o l’usuari es mou de manera sostenible.

Una vegada finalitzat el repte, els tres millors jugadors o jugadores rebran premi, i la universitat guanyadora rebrà un trofeu en la Conferència Final d'U-MOB, que tindrà lloc en línia del 17 al 19 de novembre.

Així mateix, amb la finalitat d'ajudar a restablir la confiança en el transport públic, la UPV posa a la disposició de la seua comunitat universitària un espai web amb tota la informació relacionada amb l'accés a la Universitat per mitjà del transport públic col·lectiu.

Espanya, líder en participació

En qualsevol cas, encara que continua quedant un important marge de millora en aquest aspecte, Espanya és, des de fa molts anys, el país líder en participació en la SEM. De fet, de les 2.945 ciutats europees participants en la SEM 2020, 531 van ser espanyoles, i apliquen un total de 1.890 mesures permanents presentades.

Cal assenyalar, finalment, que aquestes mesures permanents estan impulsades per la coordinació espanyola de la SEM, des del 2001, amb la finalitat de reforçar un projecte que, com cada any, finalitzarà amb el tradicional Dia sense Cotxes, que tindrà lloc el dimecres 22 de setembre.

(20/09/2021)