- -
UPV
 

Matemàtica multidisciplinària

Matemàtica multidisciplinària

Investigadors de l'IMM-UPV desenvolupen un model matemàtic que prediu l'èxit o el fracàs de la una app en el mercat

[ 11/04/2018 ]

El negoci de les aplicacions mòbils és un mercat en constant creixement. Segons l'informe Ditrendia Mobile a Espanya i en el món 2017, en el nostre país hi ha 27'7 milions d'usuaris actius d'apps que tenen instal·lades una mitjana de 17'8 aplicacions en el seu smartphone i 11'4 en la seua tablet. Per açò, per a les empreses, resulta cada vegada més important saber quanta gent es descarregarà una determinada aplicació en el futur.

Considerant aquesta situació, un equip d'investigadors pertanyents a l'Institut Universitari de Matemàtica Multidisciplinària de la Universitat Politècnica de València (IMM-UPV) ha desenvolupat un model que dóna resposta a aquesta demanda i prediu l'èxit o fracàs d'un app en el mercat.

Predicció en funció de l'evolució durant els seus primers dies

Rafael Villanueva, investigador de l'IMM-UPV, indica que el seu model matemàtic "permet conèixer amb diversos dies o setmanes d'antelació l'evolució de les descàrregues d'una app, a partir de diferents paràmetres obtinguts d'estudis sociològics. Per a ser precisos, podem predir el comportament d'una app en el mercat mirant la seua evolució en els primers dies de la seua eixida".

Entre els paràmetres que entren en joc en el model, es troben el nombre d'amics que té cada individu, la probabilitat de convèncer a un altre que es descarregue una certa app o el tipus d'aplicació, entre uns altres.

A partir d'ells, els investigadors han creat un model de xarxes on cada node representa una persona i les arestes, contactes que poden influir per a descarregar-se una determinada app.

Referent a açò, Juan Carlos Cortés (IMM-UPV) afig que "hem usat el nostre model per a predir l'evolució de diverses apps i hem observat que les prediccions milloren si, a mesura que passen els dies, el model es realimenta amb noves observacions".

Actualització constant

La predicció es realitza, per tant, portant un seguiment del nombre de descàrregues de l'app durant els primers dies que està en el mercat. "Amb aqueixes dades", adverteix Villanueva, "el model permet fer una predicció fiable fins a a dues setmanes vista. A mesura que tenim noves dades de descàrregues, les incloem en el model descartant les antigues, amb el que podem anar actualitzant i millorant les nostres prediccions constantment".

Per açò, el treball desenvolupat pels investigadors de la UPV resulta especialment interessant per a experts en màrqueting i directors d'estratègia de negoci, ja que aquesta eina els ajudaria a conèixer amb anticipació l'impacte d'una app, així com a tenir una predicció del seu valor futur.


Notícies destacades


Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom
Edicions Maior: 25 anys Edicions Maior: 25 anys
La UPV exhibeix una selecció excepcional de la històrica galeria balear, referència internacional de la gràfica contemporània
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny
Activa el teu futur Activa el teu futur
El CFP organitza tallers, ponències i activitats per a donar a conèixer els títols propis de la UPV
Èxit de la nova edició del Fòrum d'Ocupació del campus de Gandia Èxit de la nova edició del Fòrum d'Ocupació del campus de Gandia
Més de 300 joves han assistit a la fira de l'ocupació, que ha reunit 44 entitats amb un centenar d'ofertes



EMAS upv