Dia sense cotxe

La UPV promou un model exemplar de mobilitat universitària saludable, segura i amb baixes emissions contaminants

[ 22/09/2017 ]

Com cada any, la Universitat Politècnica de València (UPV) ha celebrat la Setmana Europea de Mobilitat Sostenible i el Dia sense Cotxe en els seus campus universitaris, commemoracions ambdues que formen part de l'objectiu de sensibilització i conscienciació del Pla Estratègic de Mobilitat Sostenible 2015-2020 d'aquesta institució acadèmica.

En aquesta ocasió, amb motiu de les mateixes, s'han repartit més de 2.000 gominoles en forma d'ou fregit entre els vianants, ciclistes i usuaris de transport públic. "Tu que et mous sostenible... moles un ou!", ha sigut l'eslògan amb el qual la Unitat de Medi Ambient de la UPV ha promogut el foment de l'ús racional del vehicle privat motoritzat.

"La UPV aspira a ser un model exemplar de mobilitat universitària", ha subratllat Cristina Martí, cap de secció de la Unitat de Medi Ambient de la UPV. "Any rere any, cerquem augmentar el nombre de desplaçaments a peu, amb bicicleta o l'ús del transport públic. Amb aquest gest, hem volgut premiar un bon hàbit".

Policar.upv.es

No ha sigut l'única iniciativa empresa avui en el campus de Vera, encara que sí la més vistosa. A més, coincidint amb el lema triat per la Comissió Europa: Compartir et porta més lluny!, la UPV ha engegat la pàgina web policar.upv.es per a fomentar l'ús del cotxe compartit. "Hem volgut promoure aquesta pràctica entre la comunitat universitària para quan un no pot traslladar-se a peu, amb bicicleta o utilitzant metre i autobús", ha declarat Martí.

En total, han sigut sis els estands de la Unitat de Medi Ambient situats en diferents punts del campus, on s'ha informat als membres de la comunitat universitària dels avantatges de compartir cotxe. I és que policar.upv.es arreplega les diferents aplicacions que existeixen actualment per a compartir vehicle, principalment l'app elaborada per l'Ajuntament de València, que permet cercar acompanyant en els trajectes d'anada i volta a la universitat.

Un 79% d'usuaris compartiria cotxe si se li facilitara la possibilitat

Encara que el transport en vehicle privat motoritzat s'ha reduït en els últims anys fins a un 16% en el campus de Vera, aproximadament 14.000 persones es desplacen diàriament amb cotxe o moto. A més, segons les dades, entre un 70-75% dels membres de la comunitat universitària que ve amb cotxe viatja solament, la qual cosa suposa un índex d'ocupació d'1,4 persones per vehicle.

Malgrat tot açò, el 79% dels enquestats afirma que estaria disposat a compartir-ho si se li facilitara la possibilitat, per aquest motiu la UPV haja centrat la campanya a donar a conèixer les iniciatives en aqueix sentit. "El principal motiu per a no compartir vehicle és el fet de no conèixer a ningú amb horari similar o que visca prop del domicili", ha indicat la cap de secció de la Unitat de Medi ambient. "I en segon lloc, els enquestats esmenten la comoditat". Aspectes, tots dos, que la UPV treballa a superar amb iniciatives com les presents.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom