'Laipni lüdzu!'

La UPV, 6a universitat que més estudiants d'intercanvi rep d'Europa, dóna la benvinguda als alumnes estrangers

[ 21/09/2017 ]

Laipni lüdzu! ('benvinguts', en letó). Amb aquesta gràcia als quatre estudiants arribats des del país bàltic, la Universitat Politècnica de València (UPV) vol donar la benvinguda als 1.152 estudiants que aquest semestre s'incorporen des de fora d'Espanya a les seues escoles i facultats.

Perquè el seu aterratge siga el més còmode possible, i la seua estada a València profitosa i de grat record, la UPV ha celebrat aquest migdia una jornada de benvinguda en la qual als nouvinguts i nouvingudes se'ls ha informat de com moure's amb facilitat dins i fora de la UPV, com també dels serveis que poden necessitar.

El 2017-2018, la UPV rebrà 1.958 alumnes d'intercanvi

Internacionalment reconeguda com una de les referències continentals quant a mobilitat estudiantil, la UPV és la sisena universitat d'Europa que més alumnes d'intercanvi rep i la setena que més n'envia.

No en va, sumant als 1.152 estudiants que inicien el curs aquest mes els que arribaran a la UPV per al segon quadrimestre (almenys 664), la institució que presideix Francisco Mora acollirà, en total, un mínim de 1.803 alumnes durant el present curs acadèmic 2017-2018.

Als quals cal afegir, a més, 155 procedents d'altres programes internacionals vinculats a països no europeus, la qual cosa augmenta la xifra a un mínim de 1.958 estudiants d'intercanvi.

Itàlia (306), Alemanya (289) i França (217), els països que més alumnes van enviar a la UPV el curs passat

El curs anterior, els països des d¿on més alumnes van arribar a la UPV van ser: Itàlia (306), Alemanya (289), França (217), Polònia (102), Bèlgica (77) i Països Baixos (57). A més, també va haver-hi una important presència d'alumnes austríacs (48), mexicans (47), britànics (41), argentins (35), xilens (32), xinesos (31), finlandesos (31), suecs (30) txecs (28), noruecs (25), nord-americans (23), turcs (23), lituans (21), romanesos (20), suïssos (19), colombians (17), grecs (17), portuguesos (17), hongaresos (16), irlandesos (13), brasilers (12), sud-coreans (12), taiwanesos (11) i danesos (10).

Estudiants d'Austràlia, el Canadà, Israel, el Japó, el Marroc, Perú, Rússia, Singapur o l'Uruguai, també presents

La majoria dels estudiants citats participa en el programa Erasmus+, sens dubte, el més consolidat quant a mobilitat internacional, i la seua extensió, l'Erasmus K107, el paraigua sota el qual es duen a terme els intercanvis fora de la Unió Europea. No obstant això, cada vegada són més els països que despleguen les seues pròpies iniciatives en aquest àmbit.

Així, gràcies a programes com EuroInkaNet, Mayanet, EBW+, PRONABEC, Mescyt, la Fundació Carolina o PROMOE, és molt alt el nombre d'alumnes que arriben a estudiar a la UPV des dels llocs més diversos del planeta.

No en va, el curs passat, la UPV va tenir alumnes de països com Austràlia, el Canadà, Israel, el Japó, el Marroc, Perú, Rússia, Singapur o l'Uruguai.

PROMOE, el programa propi de la UPV

Una part significativa d'aquest alumnat participa en la mobilitat estudiantil gràcies a PROMOE, el programa propi de què disposa la UPV des de fa uns quants anys, que permet enviar i rebre alumnes dels Estats Units, la Xina, el Canadà, Corea del Sud, Taiwan, Austràlia o el Japó, entre altres. Així, durant el present curs 2017-2018, almenys 248 estudiants estrangers estudiaran a la UPV gràcies a aquesta iniciativa, que es finança amb fons propis de la institució.

De fet, tant aquesta com altres accions, fruit de l'esforç i mostra del compromís de la institució, han permès que, en els últims anys, la UPV s'haja convertit en una universitat referent en mobilitat nacional i internacional, i no solament en l'àmbit estudiantil, sinó també pel que fa al professorat i al personal d'administració i serveis.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom