Càtedra Eves-Ferrer UPV

Ferrer Internacional, la Conselleria de Sanitat i la UPV signen un conveni per a potenciar la investigació en salut cardiovascular

[ 09/02/2017 ]
Càtedra Eves-Ferrer UPV

El rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Mora; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Carmen Montón, i el director general farma de Ferrer, Mario Rovirosa, han signat la nova Càtedra Cardiovascular EVES-Ferrer UPV, que té com a objectiu donar suport a la recerca, la innovació i el desenvolupament tecnològic en els camps de les biotecnologies i les enginyeries biomèdiques.

La finalitat de l'acord és sumar esforços en la lluita contra les malalties cardiovasculars, principal causa de mortalitat al nostre país. La Càtedra estarà dirigida pel cardiòleg i professor de la UPV Rafael Rodríguez de Sanabria.

Foment del desenvolupament del teixit sanitari

Montón ha destacat el paper que exerceix l'Escola Valenciana d'Estudis per a la Salut (EVES) en la formació permanent dels professionals del sistema sanitari públic valencià, i ha recordat que "és una prioritat per a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública col·laborar en l'engegada de projectes com aquesta càtedra, que contribueixen a fomentar el coneixement científic dels metges i els professionals de la salut".

En aquest sentit, el rector de la UPV, Francisco Mora, ha afegit que "aquesta iniciativa permetrà continuar millorant la formació, la investigació i el desenvolupament tecnològic del nostre teixit sanitari, i ajudant a potenciar el coneixement i les habilitats dels professionals d'aquest camp".

Finalment, el director general farma de Ferrer, Mario Rovirosa, ha destacat que "una de les millors maneres de produir riquesa per al país és conjuminar la docència i la col·laboració publicoprivada en recerca, a més d'optimar la transferència de tecnologia".

Adscrita al CeBIB de la UPV i amb una aportació econòmica de Ferrer de 40.000 euros

La Càtedra Cardiovascular EVES-Ferrer UPV promourà la formació en tecnologies de l'àrea cardiovascular per a personal facultatiu i sanitari, així com una línia de recerca amb base tecnològica per a augmentar l'adherència als tractaments farmacològics i el seu compliment.

Els seus objectius són la promoció i el desenvolupament d'activitats de formació i de divulgació, així com la realització d'activitats d'investigació, desenvolupament i transferència de coneixement en l'àrea de la salut cardiovascular. La Càtedra, adscrita al Centre de Bioenginyeria i Enginyeria Biomèdica (CeBIB) de la UPV, disposa d'una aportació econòmica de 40.000 euros per part de la companyia farmacèutica.

Beques, premis, visites a empreses, trobades de personal expert i molt més

Entre les seues activitats concretes, destaquen: la promoció de beques predoctorals i postdoctorals; les visites a empreses; els premis per a projectes de fi de carrera; la realització de conferències, seminaris, tallers i jornades de divulgació tècnica; el suport a la realització de tesis doctorals, i la promoció de trobades d'experts a nivell nacional i internacional.

El conveni subscrit avui, que tindrà una vigència de 12 mesos, parteix de la consideració de les càtedres d'empresa com la forma més adequada de formalitzar una col·laboració qualificada, àmplia i duradora entre la Universitat i les empreses, el fi de les quals és potenciar les relacions de la UPV amb el seu entorn socioeconòmic i incrementar l'oferta d'activitats, en diferents camps del coneixement, per a alumnes i professorat.

La UPV editarà una memòria anual en la qual quedaran reflectides les activitats realitzades, i oferirà a Ferrer i a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública la possibilitat de participar en totes aquelles iniciatives que siguen d'interès en l'àmbit de les finalitats pròpies de la Càtedra. L'instrument màxim de direcció de la Càtedra és la Comissió de Seguiment, òrgan col·legiat paritari compost per representants de les tres entitats signatàries.

Ferrer Internacional, fundada el 1959 i present a 90 països

Ferrer Internacional, amb seu a Barcelona i present a 90 països, és una empresa que centra la seua activitat en la millora de la salut i la qualitat de vida de les persones a través dels sectors farmacèutic, sanitari, de química fina i d'alimentació.

La seua fundació data del 1959 i, en la dècada dels 70, va iniciar un procés d'internacionalització que l'ha portada a desenvolupar una completa xarxa de filials, aliances d'empreses (joint ventures) i agrupacions. Gràcies a això, els seus productes estan presents en diferents punts de tot el planeta: des de Berlín fins a Seül, passant per San Francisco o Buenos Aires.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom