Graduat de l'Any

Antoni Joan Sapiña, titulat en Arquitectura Tècnica per la Universitat Politècnica de València, és el primer espanyol a guanyar el Young Engineers Award

[ 09/11/2016 ]
Graduat de l'Any

Antoni Joan Sapiña Grau, titulat en Arquitectura Tècnica per la Universitat Politècnica de València, s'ha proclamat a Londres Graduat de l'Any en la gala dels Young Engineers Awards 2016, celebrada recentment. Sapiña és el primer enginyer espanyol que aconsegueix aquest prestigiós premi.

Els Young Engineers Awards reconeixen l'excel·lència tant dels graduats i graduades recents com de l'empresariat que treballa per a encoratjar aquests joves talents. Els premis cerquen recompensar "el pensament innovador, el treball dur i l'habilitat necessàries per a assegurar un futur brillant per a l'ecosistema constructor". El guardó consisteix en una dotació econòmica i una invitació a la fira professional organitzada per l'ASHRAE, que se celebrarà a Las Vegas (EUA) del 27 de gener al 2 de febrer del 2017.

En aquesta edició, Sapiña competia amb set finalistes més, amb titulacions de les universitats de Bath, Cardiff, Heriot Watt de Dubai o Northampton, entre d'altres. El valencià va ser nominat per la seua empresa, WSP Parsons Brinckerhoff, una multinacional amb seu a la capital anglesa. "Complia els requisits i pensava que tenia possibilitats de guanyar. Volia competir contra els altres candidats perquè significava competir amb els millors del meu sector", explica Antoni Joan Sapiña.

Una trajectòria fulgurant

Sapiña es va graduar a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de l'Edificació de la UPV el 2013, després de realitzar el projecte final a Mèxic. D'allí, va viatjar al Regne Unit para per a dur a terme unes pràctiques d'empresa en un petit estudi d'arquitectura. "A poc a poc vaig començar a dominar tant l'idioma com el mercat professionalment, així que vaig decidir fer un pas més i començar un màster a Londres", explica Antoni Sapiña.

En acabar el postgrau, va ser contractat per WSP Parsons Brinckerhoff. Des de llavors, treballa com a enginyer consultor realitzant projectes per a destacades empreses d'àmbit internacional (Barclays, Goldman Sachs i Harrods, entre altres). Sapiña s'encarrega de dissenyar instal·lacions tèrmiques, elèctriques i sistemes sanitaris d'edificis, tant d'obra nova com de reformes.

No és el primer premi internacional que aconsegueix Sapiña. En aquest mateix 2016, va guanyar la Teambuild UK Construction, una competició per a professionals de la indústria en la qual se sotmeten els equips a diferents situacions adverses que poden donar-se en les diferents etapes d'un projecte d'obra (des del concepte, disseny i plantejament, fins al procés constructiu).

"Un camí que va començar a la UPV"

En paraules del jove titulat, "cursar els estudis a la UPV em va permetre descobrir la meua vocació, i tenir més ambició i ganes d'aprendre. El premi és el resultat del que va començar amb una matrícula a la Universitat Politècnica de València", conclou.

Sobre els Young Engineers Awards

Els Young Engineers Awards han celebrat el 2016 la 21 edició. Estan organitzats conjuntament per les associacions professionals més importants del sector a nivell mundial. L'anglesa CIBSE és una institució de suport a la ciència i pràctica de l'enginyeria en instal·lacions, i ofereix formació i certificacions professionals als seus membres.

L'ASHRAE és una organització global que s'encarrega de les instal·lacions i els sistemes d'edificis (energia eficient, ventilació i qualitat de l'aire, sistemes de refrigeració i sostenibilitat.). Promou recerques, guies de bones pràctiques, càlculs.

John Field, president del CIBSE, ha declarat que "la competició d'enguany ha sigut extremadament dura. Per això, podem dir que la indústria està clarament en bones mans amb aquesta collita d'enginyers tan increïblement capaços. El més important és assegurar-nos que ajudem els nostres joves enginyers a tenir el millor començament possible en la seua vida professional".

Notícia en UPV TV

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors