Global ImasT

La UPV acull, el dimecres 23 de novembre, la quarta edició del major fòrum sobre innovació i transferència tecnològica que se celebra a Espanya

[ 08/11/2016 ]
Global ImasT

La Universitat Politècnica de València (UPV) és, per segon any consecutiu, una de les 11 seus espanyoles que acolliran de forma simultània la IV edició del Global ImasT, el major esdeveniment sobre innovació i transferència tecnològica que se celebra al nostre país.

Organitzat pel hòlding tecnològic eGauss, Global ImasT començarà el dimecres 23 de novembre amb la conferència inaugural a càrrec del conegut periodista Iñaki Gabilondo.

A aquesta es podrà assistir a la UPV tant per reproducció en temps real (streaming) a través d'Internet (vegeu l'enllaç), com de forma presencial a l'edifici Nexus del campus de Vera, amb sol·licitud prèvia d'entrada. La inscripció, que és gratuïta, ha de realitzar-se en l'enllaç que figura a peu de pàgina.

Casos d'èxit i reptes de transferència a la UPV

El programa, a la UPV, que obrirà el vicerector de Recerca, Innovació i Transferència, José E. Capilla, continuarà amb una taula redona -moderada per Elisa del Río, directora de l'Àrea Tècnica de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV)- en la qual es podran conèixer de primera mà diferents casos d'èxit de transferència de tecnologia UPV, explicats per les empreses que estan explotant el coneixement generat als laboratoris d'aquesta Universitat. Participaran, entre altres, representants de Ford, AZIMUT, MySphera i AW Sensors.

Com a colofó a la jornada, investigadors de la Universitat Politècnica de València debatran sobre l'estat actual de la relació universitat-empresa i els reptes als quals s'enfronten per a fer arribar el seu treball al sector productiu. Intervindran com a ponents: Francisco Blanes, director de l'Institut ai2; Óscar Pastor, director del Centre ProS; José Pedro García Sabater, director del Departament d'Organització d'Empreses, i el catedràtic i Premi Jaume I de Noves Tecnologies José Duato, que moderarà el debat.

"La nostra intenció és visibilitzar l'activitat de la UPV en transferència de coneixement i sensibilitzar la comunitat universitària i l'entorn empresarial pròxim de la rellevància i els avantatges que es deriven de portar la recerca fins a una innovació en el mercat", apunta el cap del Servei de Promoció i Suport a la Recerca, la Innovació i la Transferència de la UPV, Fernando Conesa, qui també participarà en la segona taula redona de la jornada.

Sobre Global ImasT

L'objectiu de l'esdeveniment és posar en valor la recerca espanyola, i acostar les universitats, els centres de recerca i el seu personal investigador a les empreses, els inversors i els particulars, amb vista a donar solucions tecnològiques per a millorar la competitivitat de les empreses.

Des de la primera edició el 2013, més de 150 projectes han sigut presentats a inversors en el marc del Global ImasT, 200 ponents han passat per les diferents tribunes i més de 3.000 persones han participat, presencialment o virtualment, en les diferents sessions.

En l'edició d'enguany -que se celebra a 11 seus simultàniament, entre aquestes, la UPV- participaran més de 10.000 investigadors pertanyents a les més de 10 universitats i centres de recerca associats al Global ImasT, i més de 100 ponents de prestigi nacional i internacional, com el periodista Iñaki Gabilondo, Emma Fernández (exdirectora general d'Indra), Senén Barro (president de RedEmprendia) o Francisco Marín (director general del CDTI), entre altres.

Enguany, el Global ImasT es desenvoluparà entorn de dues sessions plenàries i 22 conferències temàtiques. Tota la jornada es retransmetrà en directe per reproducció en temps real, i es podran seguir a través de la web del Global ImasT totes les ponències, xarrades i debats de les diferents seus de l'esdeveniment, així com participar en les converses mitjançant l'etiqueta #globalimast2016.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom