Conservació del patrimoni

La UPV inaugura el dimarts 4 (sala d'exposicions del Rectorat, 20 h, accés lliure) la mostra "Restaura 3.0. Tecnologia, art i restauració"

[ 30/09/2016 ]
Conservació del patrimoni

La Universitat Politècnica de València (UPV) inaugura el dimarts 4 d'octubre, a les 20 hores, a la sala d'exposicions del campus de Vera (Rectorat, planta baixa), la mostra "Restaura 3.0. Tecnologia, art i restauració".

Comissariada per la vicerectora d'Alumnat i Extensió Universitària de la UPV, Mª Victoria Vivancos, juntament amb Susana Martín i Vicente Guerola -els tres pertanyents al Departament de Conservació i Restauració de Béns Culturals de la UPV-, l'exposició podrà visitar-se amb accés lliure fins al 13 de gener del 2017.

La transformació de l'escenari professional dels restauradors, marcada per l'especialització i la interdisciplinarietat

Amb la implementació de tecnologies avançades, l'escenari del professional restaurador ha canviat substancialment en les últimes dècades, i ha aconseguit, a través de l'especialització i la interdisciplinarietat, nivells difícilment imaginables fa anys. Aquestes noves formes de col·laboració han permès, de forma progressiva, compartir i integrar la informació generada en l'actual societat 3.0.

Element fonamental en aquest assoliment ha sigut la formació dels professionals en conservació del patrimoni, pilar fonamental en la base del nostre marc cultural. Aquesta és la labor que, des de fa 25 anys, està desenvolupant el Departament de Conservació i Restauració de Béns Culturals de la UPV, que en Restaura 3.0 exemplifica una perfecta harmonia entre obra primigènia, nous materials i noves tècniques d'intervenció, compartint amb els espectadors solucions evolucionades i, al mateix temps, resultats intel·ligibles.

13 formes d'intervenció diferents, vídeos explicatius i dos tallers amb un segle de diferència

Restaura 3.0 inclou 13 formes diferents d'intervenció relacionades amb tècniques emprades en l'actualitat, complementades amb vídeos explicatius de cadascun dels processos incorporats a l'exposició.

A més, la mostra presenta als visitants dos tallers de restauració. L'un, caracteritzat com els que usaven els restauradors del principi del segle XX. L'altre, actual, que ofereix la possibilitat als espectadors d'apreciar visualment les enormes diferències provocades per l'evolució del sector durant l'últim segle.

L'horari per a visitar l'exposició és de dilluns a divendres, laborables, entre les 11 i les 14 hores i, a la vesprada, de 17 a 20 hores.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom