Premi Tesla 2015

José Miguel Mulet, investigador de l'IBMCP (UPV-CSIC), rep el prestigiós guardó de divulgació científica atorgat per Naukas

[ 21/09/2015 ]
Premi Tesla 2015

José Miguel Mulet, investigador de l'Institut de Biologia Molecular i Cel·lular de Plantes (IBMCP), centre mixt de la Universitat Politècnica de València (UPV) i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), ha sigut guardonat amb el Premi Tesla de Divulgació Científica 2015.

El reconeiximent -que concedeix des del 2012 la web de divulgació científica Naukas, capdavantera mundial de l'àmbit pel que fa a lectors en llengua castellana- destaca les tres persones més rellevants en aquest aspecte durant l'últim any.

Juntament amb l'investigador de la UPV-CSIC, Naukas ha premiat alhora en la present edició Laura Morrón, autora del blog sobre física mèdica Los Mundos de Brana, i José Ramón Alonso, catedràtic de Biologia Cel·lular a la Universitat de Salamanca, de la qual va ser rector, i divulgador expert en la branca de les neurociències.

A més d'investigador de l'Institut IBMCP (UPV-CSIC), Mulet és professor de Biotecnologia i director del Màster en Biotecnologia Molecular i Cel·lular de Plantes de la UPV. La seua línia de recerca se centra en la tolerància de les plantes al fred i a la sequera.

Autor de quatre patents i nombrosos articles de recerca, molts d'aquests en les revistes més importants del seu camp, el científic guardonat és llicenciat en Química i doctor en Bioquímica i Biologia Molecular per la Universitat de València.

Autor de tres llibres i col·laborador d'El País Semanal

En paral·lel a la seua labor acadèmica, Mulet desenvolupa una àmplia activitat com a divulgador científic. En aquest àmbit, és autor dels llibres Los productos naturales, ¡Vaya timo!, Comer sin miedo i Medicina sin engaños, a més del blog Tomates con Genes i la secció "Historias de la Comida" d'El País Semanal. És també un dels investigadors espanyols més actius en les xarxes socials. Així, el seu compte de Twitter, @jmmulet, té en l'actualitat més de 18.500 seguidors.

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant