Rànquing QS 2015-2016

La UPV, que guanya 10 llocs respecte del 2014, se situa un any més entre les 500 millors universitats del món

[ 15/09/2015 ]

El QS World University Rànquing -considerat un dels tres indicadors de major prestigi internacional en valoració universitària, al costat de l'ARWU (Xangai) i el THE- ha fet públics avui els resultats de cara al curs acadèmic 2015-2016, en els quals situa la Universitat Politècnica de València (UPV), per cinquè any consecutiu, entre les 500 millors universitats del món (hi ha més de 20.000 centres d'educació superior).

Concretament, la UPV ocupa el rang 411-420; millora per tant en 10 posicions la classificació de l'edició anterior i aconsegueix la seua segona marca més destacada de la història, només per darrere de la classificació del 2013 (lloc 383).

"Una institució de prestigi adaptada a les necessitats de la societat"

En el seu informe, el QS afirma que la UPV "és una institució pública de prestigi que proporciona graus moderns i flexibles adaptats a les necessitats de la societat". A més, assenyala que "destaca en nombroses àrees de recerca tecnològica", que es concreten en "patents, llicències de tecnologia i acords de cooperació d'investigació d'R+D amb empreses".

El seu estudi incideix en el fet que la UPV "compta amb tres campus totalment equipats", i posa l'accent principalment en els 840.191 m2 del de Vera (València), "un campus per als vianants amb més de 123.510 m2 de zones verdes" en el qual "les cafeteries, terrasses, quioscs, bancs i altres establiments estan dissenyats per a fer més còmode el dia a dia de la vida universitària".

"Excel·lents instal·lacions esportives; més de 1.800 cursos a l'any de totes les especialitats, i convenis amb 549 universitats diferents".

Juntament amb tot això, l'informe indica que "la UPV disposa d'excel·lents instal·lacions esportives", a més d'organitzar "més de 1.800 cursos a l'any en totes les especialitats perquè cada estudiant siga capaç de donar forma al seu pla d'estudis de manera que puga satisfer els seus interessos".

Finalment, el QS -que destaca també la magnitud de la UPV: "la seua comunitat acadèmica comprèn 36.823 estudiants, 2.661 professors i investigadors, i 1.422 professionals d'administració i serveis"- lloa la signatura de "convenis amb 549 universitats diferents, que permeten als estudiants passar un semestre en un de 71 països de tot el món, no sols a Europa, sinó també als Estats Units, el Japó, la Xina, Austràlia, el Canadà i Amèrica Llatina".

Entre les 200 millors del món en Enginyeria i Tecnologia (lloc 160) i Ciències Naturals (lloc 198)

El rànquing QS avalua cinc grans àrees de coneixement, entre les quals la UPV destaca en Enginyeria i Tecnologia -la situa en la posició 160 a nivell mundial, millorant en cinc llocs pel que fa al 2014- i Ciències Naturals -on també figura entre les 200 millors a nivell internacional, en concret, en el lloc 198.

Així mateix, es troba també entre les 400 més destacades en reputació empresarial (lloc 349) i acadèmica (lloc 390).

En el Top Ten nacional i capdavantera de la Comunitat Valenciana

Entre les universitats espanyoles, la UPV es troba en la novena posició global, situada al seu torn com la quarta millor d'Espanya en Enginyeria i Tecnologia, i la cinquena en Ciències Naturals.

En el Top TEN nacional, en el rànquing de reputació empresarial, ocupa la vuitena posició; la UPV està classificada, a més, com la millor universitat de la Comunitat Valenciana.

Realitzat per la consultora Quacquarelli Symonds

Elaborat anualment per la consultora Quacquarelli Symonds, el QS World University Rànquing estableix la seua classificació a partir de sis indicadors: reputació acadèmica, reputació per a les empreses, ràtio de professorat per alumne/a matriculat, ràtio de cites de cada professor/a pel que fa al total de docents, nombre de professors estrangers i nombre d'estudiants internacionals.

A més de l'avaluació general, el rànquing QS analitza el treball de les universitats en cinc grans àrees de coneixement: Arts i Humanitats; Enginyeria i Tecnologia; Ciències de la Vida i Medicina; Ciències Naturals, i Ciències Socials i Gestió.

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant