- -
UPV
 

Càtedra Heineken

Càtedra Heineken

La UPV i Heineken Espanya mesuren les reaccions emocionals davant anuncis i la utilitat de les tecnologies 3D en neurociència aplicada a marques



La Universitat Politècnica de València (UPV) i Heineken Espanya han presentat els resultats dels projectes d'investigació i innovació duts a terme en el marc de la Càtedra Heineken, que es posà en marxa al gener del 2013, en la I Jornada de Difusió de la Càtedra Heineken Espanya SA - UPV LabHuman "Acostant la neurociència a les marques", jornada celebrada a la Ciutat Politècnica de la Innovació (CPI), el parc científic de la UPV.


Els estudis realitzats durant aquest primer any de funcionament de la càtedra s'han centrat en l'ús de la neurociència i les tecnologies. Així, des del Laboratori Europeu de Neurotecnologies Immersives de l'Institut Labhuman, s'ha investigat el comportament dels usuaris davant el visionament d'un anunci, la visualització d'un producte o experiències de compra.


En paraules de Mariano Alcañiz, director de Labhuman-I3BH, "cada vegada tenim més clar que la presa de decisions en els processos de consum es veu determinada pel nostre sistema cerebral més subconscient i emocional. Les noves tecnologies ens podran ajudar en un futur molt proper a superar el model actual de caixa negra, en el qual solament observem les entrades i eixides sense entendre el perquè de les nostres reaccions davant aquestes experiències".


L'anunci de Heineken en la SuperBowl 2013 com a punt de partida


Dins de les accions d'investigació i innovació dutes a terme, en un dels estudis realitzats enguany es van avaluar i comparar les reaccions cerebrals, del cor, d'atenció visual i de gesticulació de persones durant el visionament d'un anunci de Heineken en la SuperBowl de l'any passat.


Les mesures es van dur a terme en dues sales. En l'una es va realitzar un estudi clàssic de neurociència i, en l'altra, es va recrear una sala d'una casa a fi no solament d'estudiar la fiabilitat dels diferents senyals possibles, sinó també de comparar el mateix efecte que pot provocar la realització d'aquest tipus d'experiments en un entorn de laboratori davant d'un altre que resulte molt més ecològic i natural per a l'usuari.


Percepció similar del producte en tecnologia 3D respecte de la botella real


Una altra de les investigacions ha servit per a mesurar la utilitat de les tecnologies 3D a l'hora de dur a terme estudis sobre el comportament del consumidor. L'objectiu era la demostració quantitativa que la nostra manera de percebre un producte comercial (en aquest cas, la botella de Heineken) és molt similar tant si es tracta d'una representació virtual en 3D d'aquesta com de l'objecte real.


Conferències sobre neuromàrqueting


La jornada ha inclòs, a més, les conferències "Neuromanagement i neuromàrqueting: quan el cervell assumeix el comandament", a càrrec de Mariano Alcañiz, i "Cervell, cognició i neuromàrqueting", impartida per Carles Escera, director del Grup d'Investigació en Neurociència Cognitiva (Brainlab) de la Universitat de Barcelona.


A més, en la trobada ha participat també el director de Relacions Institucionals de Heineken Espanya, Jorge Paradela, que ha destacat l'"aposta decidida" de la marca "per la innovació com a motor de la generació de valor per al consumidor i la societat i l'economia espanyoles".


Heineken, el grup cerveser més internacional del món


Heineken Espanya, que actualment té quatre fàbriques situades a Madrid, València, Sevilla i Jaén, i és una de les companyies capdavanteres del sector cerveser espanyol, amb un volum de producció de més de 10 milions d'hectolitres el 2012, pertany a Heineken NV, el grup cerveser més internacional del món, amb 165 fàbriques en més de 70 països.


"Heineken sempre ha estat a l'avantguarda del disseny, el màrqueting i els serveis als nostres clients i consumidors, i vol continuar estant-hi; d'ací el nostre interès a conèixer millor com podem ajudar a cobrir les necessitats en constant evolució dels consumidors dels nostres productes", va afirmar Paradela.


La Càtedra Heineken de la UPV es va posar en marxa al gener del 2013 i, a més de les activitats d'R+D, du a terme accions de formació, divulgació i transferència de coneixement en l'àmbit de les noves tecnologies i les neurociències aplicades a la comunicació, la distribució i el consum.


Més informació
    Notícia UPV TV



Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share


Notícies destacades


Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom
Edicions Maior: 25 anys Edicions Maior: 25 anys
La UPV exhibeix una selecció excepcional de la històrica galeria balear, referència internacional de la gràfica contemporània
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny
Activa el teu futur Activa el teu futur
El CFP organitza tallers, ponències i activitats per a donar a conèixer els títols propis de la UPV
Èxit de la nova edició del Fòrum d'Ocupació del campus de Gandia Èxit de la nova edició del Fòrum d'Ocupació del campus de Gandia
Més de 300 joves han assistit a la fira de l'ocupació, que ha reunit 44 entitats amb un centenar d'ofertes



EMAS upv