Premis Idees 2013

Snapease i Yeeply Mobile SL, vencedors en la setena edició dels Premis Institut Idees 2013 d'emprenedoria

La Ciutat Politècnica de la Innovació ha acollit la cerimònia de lliurament de la setena edició dels Premis Institut Idees de la UPV, guardons a l'emprenedoria que reconeixen les trajectòries de joves empreses d'acord amb elseu creixement, caràcter innovador, estratègia empresarial i aportació a l'entorn socioeconòmic.

Els premis es divideixen en dues categories, Crea, que distingeix als projectes recents d'emprenedors adscrits a l'Institut Idees, i Avança, en la qual competeixen les empreses d'Idees amb activitat econòmica constituïdes a partir de gener del 2010. En la categoria Crea, el primer premi ha estat per a Snapease, mentre que Sportyguest Spain SL ha rebut un accèssit. En la modalitat Avança, el màxim guardó ha recaigut en l'empresa Yeeply Mobile, mentre que l'accèssitha estat per a Bitsbrains SL-Projecte Chivalo.com.

A més, s'han lliurat tres guardons honorífics. D'una banda, a Raúl Martín Clavo, director general de la Conselleria d'Economia, Indústria i Ocupació, per la llarga trajectòria com a emprenedor i la col·laboració amb l'Institut Idees en el foment de l'emprenedoria. Al costat d'ell, també han estat premiats l'empresa derivada universitària Titania, creada amb l'assessorament de l'Institut Idees, per la seua trajectòria empresarial, i el Grup Dominguis, pel foment de l'emprenedoria juntament amb l'Institut Idees.

Com a novetat, i alhora com a mostra del desig de la UPV de contribuir a la iniciativa de l'Institut d'Innovació i Tecnologia Climate KIC, durant la gala s'ha lliurat un reconeixement dotat amb 700 ? de premi a l'empresa LugEnergy Lugenergy (Negocios Inteligentes 7Experience SL).

Depenent de la Direcció Delegada d'Emprenedoria i Ocupació de la UPV, l'Institut Idees dóna suport a la creació d'empreses des de la seua fundació, esdevinguda fa ja 21 anys. Fins avui, només el 2013, 364 emprenedors han passat per l'Institut Idees, a través del qual s'han creat enguany un total de 43 empreses.

StartUPV 2K13: 10.000 euros en premis i més de 600 emprenedors i 400 projectes presentats

En la gala, s'ha dut a terme també el lliurament dels premis del concurs StartUPV Emprenedor Universitari 2K13, organitzats per l'Institut Idees per a donar suport a l'emprenedoria dels estudiants, titulats i exalumnes UPV, emmarcat en el Pla d'Emprenedoria Global de la UPV (Poli[Emprèn]), finançat per la Generalitat Valenciana i amb 10.000 euros en premis.

La llista de guardonats, per categories, és la següent:

IDEA 2K13 (ROOKIE)

1r premi - L'armari a la butxaca, Juan Carlos Sebastià

2n premi - Cristall polaritzat regulable, Pablo Anta

3r premi - Targetes turístiques en 3D, Ruth González

IDEA 2K13 (PRO)

1r premi - e Bikes, Juan José Puente

2n premi - e Port, Javier Fernández

3r premi - Oshis Kitchen Tools, Miguel Sarrió

IDEA 2K13

Millor presentació - o!niguiri, Alejandro Civera

Millor projecte social - Valemania, Francisco Moratal