Bits en femení

El dijous 8 de març, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica (ETSINF) commemora el Dia Internacional de la Dona amb una jornada en què analitza el paper de la dona en l'àmbit de la informàtica.

Les enginyeries segueixen sent carreres eminentment masculines, amb un 33,6% de dones matriculades a la UPV front al 65,4% d'homes. Dins de les enginyeries, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica (ETSINF) és, de totes les escoles, la que menor percentatge d'alumnat femení té: tan sols un 15,3% front al 84,7% d'alumnat masculí.

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dona, el dijous 8 de març, l'ETSINF ha organitzat la Jornada Fem Bits. Dones en l'Enginyeria Informàtica, en què es reflexionarà sobre el paper de la dona en aquesta disciplina.

La Jornada reunirà professores del batxillerat tecnològic i de cicles formatius, professores de l'ETSINF, alumnes, titulades i professionals vinculades amb l'Enginyeria Informàtica, perquè a través de la conversa aprenguen, comprenguen i facen les aportacions sobre el paper de la dona en aquesta enginyeria.

L'activitat començarà amb una conversa d'un grup reduït de dones del món professional i institucional que actualment ocupen llocs de responsabilitat, sobre temes que giraran al voltant del paper de la dona en l'Enginyeria Informàtica: el valor diferencial de l'activitat d'aquestes, els mites i estereotips, l'impacte social, les reflexions sobre la informàtica aplicada o les possibles xarxes de suport. Seguidament, tots els assistents formaran part d'una dinàmica participativa en què es continuarà debatent sobre el tema de la jornada.

Com a complement d'aquesta activitat, s'ha organitzat una exposició de cartells que mostraran biografies de dones destacades dins de l'àmbit de l'Enginyeria Informàtica, com ara Ada Lovelace, Grace Hopper, Frances I. Allen o Anita Borg.

La Jornada Fem Bits. Dones en l'Enginyeria Informàtica té lloc el dijous 8 de març, d'11 a 14 h, a la sala d'actes (edifici 1E) de l'ETSINF. Pots consultar el programa en l'enllaç que hi ha a peu de pàgina. La inscripció és gratuïta i es pot fer a través del formulari disponible en l'enllaç que figura a continuació.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic