El màster oficial més internacional de la UPV

Subministrar aliments de manera sostenible, al temps que es genera riquesa, són els objectius del Màster en Economia Agroalimentària i del Medi Ambient

[ 22/12/2023 ]

El Màster Universitari en Economia Agroalimentària i del Medi Ambient és el postgrau oficial més internacional de la Universitat Politècnica de València, perquè reuneix a les aules estudiants procedents de 12 països i de 4 continents.

Abunda l'alumnat de països de Llatinoamèrica, que se suma a estudiants del Marroc, el Canadà… La majoria arriben amb formació i professions de l'àmbit de l'Enginyeria Agronòmica, encara que també són freqüents els perfils relacionats amb les ciències ambientals, la gestió empresarial o el màrqueting.

Atractius del màster

El programa formatiu és el principal punt fort del màster, perquè el seu enfocament únic conjumina la gestió empresarial i l'atenció a la funció social de l'agricultura, sense perdre de vista l'impacte ambiental.

Un altre al·licient que destaca el seu alumnat és la dimensió aplicada que té; assenyalen, a més, que els acosta a les polítiques agràries d'Europa, Espanya i la Comunitat Valenciana, un referent per a moltes i molts estudiants. A tot això se suma el prestigi de la Universitat Politècnica de València.

Així ho assenyala Jimmy Cifuentes, estudiant procedent de Colòmbia, que va decidir donar un gir a una prometedora carrera professional relacionada amb la gestió empresarial als Estats Units per a reorientar-se cap a un sector que li permet “tenir un impacte positiu en la comunitat”.

“Vaig considerar postgraus als Estats Units, a Portugal, a Espanya…, però el programa que més em va convèncer va ser el d'aquest màster. Vaig tenir molts dubtes respecte a si estava prenent la decisió correcta, però ara estic molt satisfet, el màster està superant les meues expectatives”.

Sostenibilitat i innovació

L'eficiència i la innovació són claus per a mantenir la competitivitat en el sector agrícola. D'altra banda, el canvi climàtic en què està immers el planeta té profundes conseqüències en el sector. Juan Juliá, professor del màster i director del Centre d'Investigació en Gestió d'Empreses de la UPV, destaca que tant innovació com sostenibilitat són claus en el programa del màster.

Estefanía Valencia, estudiant del postgrau, comenta amb preocupació l'efecte que té ja el canvi climàtic en el cafè de Colòmbia, el seu país d'origen. “Ja hi ha latituds en què està sent problemàtic cultivar el cafè aràbic i s'estima que el cultiu serà inviable en àmplies àrees”.

L'estudiant lloa l'adequació de la formació del postgrau per a capacitar davant els desafiaments actuals, i l'enfocament en la gestió econòmica, que “fa molta falta en el sector”.

Col·laboració amb ANECOOP

El Màster Universitari en Economia Agroalimentària i del Medi Ambient manté una col·laboració fluida amb importants empreses del sector agroalimentari, com és el cas d’ANECOOP. Aquesta cooperativa de cooperatives, amb una facturació anual pròxima als mil milions d'euros, és la principal companyia hortofructícola del Mediterrani.

L'estudiantat del màster ha pogut visitar el centre per a la producció i innovació que ANECOOP té a les proximitats de València, a la Masia del Doctor de Museros. Així, han obtingut una visió pràctica en un entorn empresarial real.

El director de producció i innovació d’ANECOOP, Ángel del Pino, ha acompanyat l'alumnat en la seua visita. Del Pino és titulat per la UPV; també ho és Victoria Ibáñez, coordinadora de la millora varietal d’ANECOOP i doctora en Biotecnologia per la UPV, que ha mostrat al grup el laboratori del centre i els avanços realitzats per a aconseguir varietats més resilients, productives i rendibles.

Tots dos destaquen la importància de la col·laboració d’ANECOOP amb la UPV, en l’aportació de talent i també en l’actualització permanent de coneixements. El treball conjunt en projectes d’investigació i innovació és una altra de les àrees en què estan aprofundint.

Preinscripció oberta

Si procedeixes d'un país no europeu i t'interessa el Màster Universitari en Economia Agroalimentària i del Medi Ambient de la UPV, ja pots iniciar el procés de preinscripció per al curs 2024-2025, gràcies a la fase 0 de preinscripció. Així et serà més fàcil completar els tràmits necessaris.

Més informació respecte al procés d'admissió per a estudiants internacionals a la UPV en aquesta pàgina web.

Notícies destacades

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors