Contacte amb Europa

Les institucions de la Unió Europea s'interessen pels perfils universitaris de la UPV

[ 18/10/2023 ]

Joan Navarro Bellido, estudiant del Màster Universitari en Enginyeria Informàtica de la Universitat Politècnica de València, s'ha convertit en el primer ambaixador d'estudiants de carreres de la UE (EU Careers Student Ambassador) a la Universitat, amb la missió de ser un punt de contacte de l’alumnat interessat en un futur laboral a la Unió Europea.

El programa EU Careers Student Ambassador va ser llançat l'any 2010 per part de l'Oficina Europea de Selecció de Personal (European Personnel Selection Office, EPSO), amb la idea principal de promoure les eixides professionals dins de les institucions de la Unió Europea a diferents perfils professionals. Amb l'objectiu d'orientar les noves ambaixadores i els nous ambaixadors de tot el continent, a principis d'octubre es van realitzar unes jornades d'orientació a Luxemburg. Més de 100 estudiants van rebre una formació específica sobre les eixides professionals de la Unió Europea i totes les oportunitats que hi ha dins de les institucions.

Navarro va destacar que “entre moltes de les coses que ens van contar en la formació, n’hi ha un parell que considere que són fonamentals. La primera és que qualsevol perfil universitari és benvingut a la Unió Europea, des de les persones graduades en ADE fins a les graduades en Enginyeria Civil, però per descomptat, també les graduades en Enginyeria en Telecomunicacions, Belles Arts, Comunicació Audiovisual, Informàtica… Qualsevol perfil professional que us pugueu imaginar serà ben rebut a la Unió Europea”.

Segons va explicar l'ambaixador de la UPV, “el que em va quedar clar és que treballar en les institucions comporta molts avantatges, tant a nivell professional com personal”.

Després d'aquesta formació inicial, Joan Navarro comença ara la seua etapa com a ambaixador d'estudiants de carreres de la UE per a orientar l'alumnat interessat en les oportunitats que sorgisquen des d'Europa. Les persones interessades a rebre més informació, poden contactar-hi de diferents maneres:

Correu electrònic: eucareers-upv@upv.es

Instagram: @eucareersupv

LinkedIn: linkedin.com/company/eu-careers-universitat-polit\u00E8cnica-de-val\u00E8ncia.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom
Edicions Maior: 25 anys Edicions Maior: 25 anys
La UPV exhibeix una selecció excepcional de la històrica galeria balear, referència internacional de la gràfica contemporània
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
Activa el teu futur Activa el teu futur