Noves incorporacions

La vicerectora d'Estudiants i Emprenedoria, Esther Gómez, i l'agent d'innovació de la UPV, Eusebio Monzó, s'incorporen al Consell de la Generalitat Valenciana

[ 27/07/2023 ]

Dos perfils UPV entren a formar part del Consell de Carlos Mazón ocupant dues secretaries autonòmiques. Es tracta de la vicerectora d'Estudiants i Emprenedoria, Esther Gómez Martín, i de l'agent d'Innovació, que assumeixen les secretaries autonòmiques d'universitats i hisenda, respectivament.

Així ho va anunciar aquest dimarts la portaveu del Consell, Ruth Merino, després de la celebració d'una sessió extraordinària del ple que aprovava el decret que estableix la nova estructura orgànica del Govern valencià.

Esther Gómez, nova secretària autonòmica d'Universitats

Esther Gómez Martín és enginyera de Camins, Canals i Ports per la UPV (2002), màster en Gestió Portuària i Transport Intermodal per la Universitat Pontifícia de Comillas (2005) i doctora per la UPV (2015).

La seua carrera docent es va iniciar en 2003 amb una beca de formació de professorat universitari del Ministeri; en 2007 es va traslladar a la Universitat d'Alacant com a professora col·laboradora. En 2015 va tornar a la UPV com a professora visitant, on ha exercit com a professora contractada doctora del Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports.

Gómez és coinventora de la patent internacional del Cubípod, element per a la formació de mantells de dics amb el qual va obtenir la medalla d'or amb felicitació del jurat en el Saló Internacional d'Invencions de Ginebra (2011).

En 2021 va entrar a formar part de l'equip rectoral de José E.Capilla com a vicerectora d'Estudiants i Emprenedoria, des d'on s'ha posat en marxa l'innovador PIAE+ (el Pla Integral d'Acompanyament a l'Estudiant) que, a més, ha sigut premiat com el millor programa a nivell nacional d'acompanyament i orientació a l'estudiant universitari.

Eusebio Monzó, nou secretari autonòmic d'Hisenda

El nou secretari autonòmic d'Hisenda, Eusebio Monzó Martínez, és llicenciat en Econòmiques. Des de fa cinc anys és agent d'innovació a la Universitat Politècnica de València. Durant aquests anys ha col·laborat amb especial dedicació a impulsar la compra pública innovadora, involucrant en els projectes les estructures d'investigació de la UPV, les empreses emergents (start-up) i les empreses derivades (spin-off).

Així mateix, ha dinamitzat la participació de l’R+D+I i la transferència de la UPV en convocatòries de l'administració pública per a les consultes preliminars al mercat prèvies a la compra d'innovació, tant en l'àmbit regional, nacional com internacional.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom