Secretària autonòmica

La vicerectora d'Estudiants i Emprenedoria de la UPV, Esther Gómez Martín, nova secretària autonòmica d'Universitats de la Generalitat Valenciana

[ 27/07/2023 ]

La fins ara vicerectora d'Estudiants i Emprenedoria de la Universitat Politècnica de València, Esther Gómez Martín ha sigut nomenada nova secretària autonòmica d'Universitats de la Generalitat Valenciana. Així ho va anunciar aquest dimarts la portaveu del Consell, Ruth Merino, després de la celebració d'una sessió extraordinària del ple que aprovava el decret que estableix la nova estructura orgànica del Govern valencià.

Esther Gómez Martín (Alcázar de San Juan, 1975) és enginyera de Camins, Canals i Ports per la UPV (2002), màster en Gestió Portuària i Transport Intermodal per la Universitat Pontifícia de Cometes (2005) i doctora per la UPV (2015).

La seua carrera docent es va iniciar el 2003 amb una beca de formació de professorat universitari del Ministeri; el 2007 es va traslladar a la Universitat d'Alacant com a professora col·laboradora. El 2015 va tornar a la UPV com a professora visitant on ha exercit com a professora titulada d'universitat del Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports.

Gómez ha desenvolupat la seua activitat d'investigació en l'Institut del Transport i Territori de la UPV, en l'àmbit de l'enginyeria marítima. És coinventora de la patent internacional del Cubípod, element per a la formació de mantells de dics amb el qual va obtenir la medalla d'or amb felicitació del jurat en el Saló Internacional d'Invencions de Ginebra (2011). Des del 2018 ha sigut la subdirectora d'Alumnat de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports de la UPV.

En l'equip rectoral des del 2021

El 2021 va entrar a formar part de l'equip rectoral de José E.Capilla com a vicerectora d'Estudiants i Emprenedoria, des d'on s'ha posat en marxa l'innovador PIAE+ (el Pla Integral d'Acompanyament a l'Estudiant), que a més ha sigut premiat com el millor programa a nivell nacional d'acompanyament i orientació a l'estudiant universitari.

El Vicerectorat desenvolupa també altres activitats com ara les jornades d'acolliment per a estudiants de grau, màster i doctorat; el congrés de Generació Espontània; la iniciativa StartUPV, l'ecosistema emprenedor de la UPV; o el servei d'atenció psicològica a l'estudiant (SAPE).

Responsable del Sistema Universitari Valencià

Després de conèixer el seu nomenament, la nova secretària autonòmica afirmava que "és tot un honor per a mi. Després de dos apassionants anys com a vicerectora de la UPV, assumisc aquest nomenament amb la il·lusió de treballar en pro de les universitats valencianes, que em tenen des d'aquest mateix moment a la seua sencera disposició. Treballarem conjuntament per a enfortir els vincles entre la universitat i la societat valenciana, fomentant la transferència del coneixement, la divulgació científica i les sinergies amb els sectors productius".

Ara, Esther Gómez comença una nova marxa a càrrec de les competències de la Generalitat Valenciana relatives a universitats, centres, estructures i ensenyaments universitaris; foment i desenvolupament del Sistema Universitari Valencià, i impuls de la qualitat, competitivitat i internacionalització; promoció de l'accés als estudis superiors; mapa de titulacions del Sistema Universitari Valencià; proposta del model de finançament universitari i de les taxes acadèmiques universitàries i d'estudis superiors; avaluació i prospectiva; i ensenyaments artístics superiors.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom