Up! Steam 4

Més de 3000 joves participen en la quarta edició d'Up! Steam, projecte liderat pel Consell Social de la UPV

[ 24/05/2023 ]

La joventut demostra que, amb idees fresques i solucions creatives, és possible transformar les nostres ciutats en espais més nets, verds i amigables amb el medi ambient. Més de 3.000 joves han participat en la quarta edició d'Up! Steam, projecte liderat pel Consell Social de la UPV en el qual se'ls emplaçava a presentar idees innovadores i projectes pioners, des de la perspectiva de les disciplines CTEM, per a millorar la forma en què vivim i preservem el nostre entorn.

Des de la implementació de tecnologies netes fins al foment del transport públic i el disseny urbà ecològic, aquestes ments joves han demostrat que el futur és a les seues mans i que estan disposades a assumir aquesta responsabilitat de transformar les ciutats en espais neutrals i sostenibles, ”Si bé el camí cap a la neutralitat climàtica i la sostenibilitat pot semblar desafiador, aquests joves ens recorden que la innovació i la creativitat poden marcar la diferència. Aquests joves líders ens inspiren a tots a ser agents de canvi i a treballar junts per a construir un futur més sostenible per a les generacions esdevenidores”, indica la presidenta del Consell Social de la UPV, Mónica Bragado.

En la seua intervenció, la presidenta ha ressaltat la importància que la joventut continue cultivant la seua passió pel coneixement i la innovació, “Les CTEM poden ser desafiadores, però també són emocionants i gratificants. Us garantisc que, si us manteniu compromesos i dedicats, aconseguireu grans coses i contribuireu a canviar el món cap a millor. Sou els líders de les futures dècades i esteu demostrant el vostre potencial per a crear un entorn més sostenible i just”.

Bragado també ha destacat el paper del personal docent: “Gràcies a la vostra dedicació heu fomentat la curiositat, la creativitat i la passió per l'aprenentatge, i és gràcies a això que molts d'aquests joves han trobat el seu camí en el camp de les CTEM. Enhorabona per guiar-los i animar-los a explorar noves idees i per descobrir el seu potencial creatiu i innovador”.

Finalment, la presidenta s'ha compromès a traslladar als alcaldes de la pròxima legislatura les iniciatives plantejades, “De segur que estaran encantats de comptar amb la col·laboració d'un dels departaments d'R+D+I més grans del món: el que vosaltres representeu. Més de tres mil joves il·lusionats amb la promoció del progrés i la innovació de la seua ciutat.

Durant la final d'Up! Steam, les xiquetes i xiquets han tingut l'oportunitat d'exhibir en una fira els seus prototips. Posteriorment, s'ha celebrat la final de la quarta edició amb el lliurament dels guardons als projectes premiats avaluats i seleccionats per 201 ambaixadors i ambaixadores referents en les disciplines CTEM.

L'esdeveniment, que ha tingut lloc a l'edifici Nexus de la UPV, ha comptat amb la presència del rector de la UPV, de la presidenta del Consell Social de la UPV, de la directora de la Càtedra CTEM, de la secretària autonòmica d'Universitats i Investigació, de la directora general d'Inclusió Educativa i de la delegada del govern.

Projectes guanyadors Up! Steam 4

Dreamers Júniors

- CEIP Joaquín María López - Equip Golden Steps

- Paidos - Sabatilles Sostenibles

- CEIP Verge del Rosari - Sector Ods 11

Dreamers Cadets

- Escoles Professionals Luis Amigó - Eco_Bicycles_Epla

- Centre Privat La Salle - Power Rangers

- La Puríssima de Torrent - Filtració De C02

Dreamer Sèniors

- San José de Calasanz - Nanobici

- San José de Calasanz - Recline

- Col·legi de Foment Vilavella - Energia Divertida

Makers Júniors

- Rivas Luna - Revolution 2030

- Maristes Alacant - Minienergía

- CEIP Federico García Lorca - World Steam

Makers Cadets

- IES Joan Fuster De Bellreguard - Breath Clean, Chlorella!

- IES Joanot Martorell - Missió 2030 Objectiu Joanot

- Col·legi Pados - Atrapa-la, Està Pertot arreu!

Makers Sèniors

- IES Rascanya Antonio Cañuelo - Pensa En Verd

- IES Xixona - Meteogarden

- Centre Privat María Auxiliadora - Casa Eco-Inteligente