Falleres programadores

La fallera major infantil de València i la seua cort d'honor participen en els tallers organitzats pel Museu d'Informàtica de la UPV

[ 17/02/2023 ]

La tradició i la innovació es van tornar a unir a la Universitat Politècnica de València. En pocs dies, la ciutat se submergirà en les celebracions falleres, però abans, la seua representació més jove va passar per la UPV per a participar en un dels tallers organitzats pel Museu d'Informàtica de l'Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica.

L'escola va rebre a Paula Nieto, fallera major infantil de València 2023, junt amb les components de la seua cort d'honor i els màxims representants infantils de la falla del Politècnic, Carmen Rodríguez i Daniel Gómez. En arribar, van aportar l'entrada sostenible necessària per a participar en els tallers que imparteix l'escola, en forma de RAEE (residus d'aparells elèctrics i electrònics), a manera de gest amb el futur del nostre planeta.

A continuació, el director del museu, Damián López, els va fer una visita guiada per les instal·lacions del museu, que recorre les últimes dècades de la història de la informàtica; com també pel gran panell Bits en femení, que recull grans figures femenines que al llarg dels anys han aportat molt al desenvolupament de la informàtica, i que va encuriosir les visitants.

La jornada va finalitzar amb la realització d'un taller en el qual Paula i les seues companyes es van iniciar en el món de Scratch, i on van aprendre a programar a través de la concepció i el disseny d'un videojoc, tal com ho faria una enginyera informàtica aplicant el pensament computacional. L'objectiu? Animar un petard creat per elles mateixes. Tota una aventura que va encendre la metxa tecnològica de les falles del 2023.

Tallers gratuïts

El taller que van realitzar les joves falleres forma part de l'àmplia oferta d'activitats que realitza el Museu d'Informàtica i que, de forma gratuïta, van dirigides a alumnat d'ESO, batxillerat i cicles formatius.

Entre les activitats que s'ofereixen, hi ha una visita guiada al Museu, amb la projecció d'un documental i un recorregut per les instal·lacions; així com tallers de retroinformàtica, programació, criptografia i criptoanàlisi adaptades a xiquetes i xiquets des de secundària fins a cicles formatius.

Els tallers són gratuïts i els poden sol·licitar tots els centres interessats a participar-hi. N'hi ha prou amb inscriure's a través de la pàgina web del Museu d'Informàtica i aportar, a l'arribada, una entrada sostenible.

Enguany, més de 1.000 estudiants de diferents llocs de la Comunitat Valenciana han participat en els tallers.

Museu d'Informàtica

El Museu d'Informàtica, situat en l'edifici 1E del campus de Vera de la Universitat Politècnica de València, es va inaugurar oficialment l'11 de desembre del 2001, i ha anat incrementat els seus fons gràcies a donacions de particulars i de diverses institucions públiques i privades. Ofereix un recorregut per les últimes dècades de la història de la informàtica a través d'ordinadors, consoles de videojocs i elements molt recognoscibles per les persones usuàries i aficionades a la informàtica.

El 2013 va ser reconegut oficialment per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport com a museu oficial de la Comunitat Valenciana, i des del 2015 està integrat dins del Consell Internacional de Museus (ICOM, International Council of Museums), una organització internacional de museus i professionals dirigida a la conservació, manteniment i comunicació del patrimoni natural i cultural del món, present i futur, tangible i intangible.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom