Sabates intel·ligents que ensenyen a córrer millor

El projecte de Smart Footwear Sport, empresa de l'ecosistema StartUPV, guanya el premi "VII Ateneo European Accelerator" de l'Ateneu Mercantil de València

[ 11/03/2021 ]

Smart Footwear Sport, empresa de l'ecosistema de StartUPV, va ser guardonada amb el premi “VII Ateneu European Accelerator”, que concedeix l'Ateneu Mercantil de València.

Aquest premi reconeix el caràcter innovador del projecte empresarial impulsat per dos joves valencians: Alejandro Catalá, graduat en Enginyeria Elèctrica per la UPV i actualment cursant el Màster Universitari en Enginyeria de Sistemes Electrònics, i Néstor Cervera, podòleg especialitzat en l'àmbit de l'esport. Tots dos han ideat un calçat intel·ligent que ajuda córrer i caminar de la forma més correcta i eficient possible, contribuint a evitar lesions i a millorar el rendiment.

“Ho fa gràcies a un dispositiu electrònic que permet mesurar la biomecànica d'un corredor i la manera de caminar, tant de joves com de gent gran, en el seu entrenament diari fora d'una clínica”, apunta Alejandro Catalá.

Les dades arreplegades per aquest dispositiu són analitzats posteriorment per un professional en una APP, la qual cosa permet personalitzar el calçat perquè mostre a l'usuari com realitzar l'activitat. “El nostre objectiu és prevenir lesions, ensenyant com ha de fer l'activitat de la forma més correcta per al seu cos en particular, ja que no existeix un patró perfecte, cada persona té les seues peculiaritats que han de ser analitzades”, apunta Néstor Cervera.

Com va nàixer SFS?

SFS va nàixer a partir d'una idea de Néstor Cervera. Segons explica, des de la seua clínica va observar que les plantilles en deformar-se ja no tenien el mateix efecte i era molt difícil saber si estaven sent 100% eficaços. “Llavors va sorgir la necessitat d'ensenyar als usuaris a córrer de forma correcta per a així prevenir les lesions i no haver de dependre de si les plantilles fan efecte o no. Per això vaig investigar com fer-ho i vaig veure en l'electrònica la solució ideal. Va ser llavors quan li vaig proposar la idea a Alejandro i fins avui”, destaca Néstor.

Com els uneix la UPV?

Després de portar un temps amb el projecte, Alejandro i Néstor conten que van veure la necessitat d'assessorar-se per a poder créixer i validar tant el producte, com el preu, el mercat i el model de negoci, “i StartUPV ens oferia aquesta possibilitat. Està sent com el nostre germà major que ens va indicant el camí correcte per a impulsar-nos, alguna cosa que si ho férem pels nostres propis mitjans ens portaria molt més temps”, apunten.

I els resultats ací estan, confirmats ara pel premi de l'Ateneu, un guardó que els brindarà serveis d'assessoria valorats en 10.000€, networking amb més de 35.000 empreses a Brussel·les i el full de ruta d'internacionalització de l'empresa.

Com a reptes a curt i mitjà termini, aquests amics i emprenedors valencians treballen per a llançar al mercat els pròxims mesos la primera tirada de mil parells del seu calçat intel·ligent SFS i començar a obrir canals de venda a nivell europeu.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom