Oferta d'ocupació a Espanya

La UPV imparteix les 3 titulacions amb més eixides professionals, i 14 del top 25, segons l'informe Infoempleo Adecco 2019

[ 25/09/2020 ]

Segons l'informe Infoempleo Adecco 2019 sobre l'oferta i demanda d'ocupació a Espanya, la Universitat Politècnica de València (UPV) imparteix les tres titulacions amb major eixida professional del país, i 14 del top 25.

Es tracta d'Administració i Direcció d'Empreses (ADE), Enginyeria Informàtica i Enginyeria Industrial, que acumulen, entre les tres, un 7,37% del total de l'oferta d'ocupació a Espanya, percentatge que s'eleva fins a un 18,96% en el cas de llocs per a titulats/des universitaris/àries; és a dir, una de cada cinc ofertes laborals per a diplomats universitaris en el territori estatal.

En concret, el 2019, el 4,1% de les opcions de treball a Espanya van ser per a titulats en ADE; el 1,8%, per a enginyers informàtics, i l’1,47%, per a enginyers industrials. Les xifres s'eleven al 10,55%, 4,63% i 3’78% si ens atenim, exclusivament, a les ofertes que requerien titulació universitària.

Respecte a 2018, es manté el mateix trio en el podi nacional, si bé Enginyeria Informàtica i Enginyeria Industrial intercanvien les posicions. En termes d'oferta total, aquesta última descendeix un 0,1%, mentre que Enginyeria Informàtica augmenta un 0,28% i ADE, un 0,64%.

Dades similars per a la Comunitat Valenciana

Les xifres són similars en el cas de la Comunitat Valenciana (pàgina 109 de l'Informe), en què les tres posicions de cap són idèntiques i es produeix el mateix canvi entre les enginyeries esmentades respecte a 2018.

Des del prisma autonòmic, ADE continua sent la titulació més demandada, amb un 4,39% de les ofertes d'ocupació -un 0,6% més que el 2018- i un 11,58% de les referides a diplomats universitaris -que augmenta un 1,35% respecte a l'edició anterior.

Enginyeria Informàtica, amb un 1,95% (5,14% d'oferta per a titulats universitaris), i Enginyeria Industrial, amb un 1,61% (4,25%) van completar el podi d'opcions laborals a la Comunitat Valenciana en 2019.

Anàlisi sectorial

L'informe Infoempleo Adecco: Oferta y Demanda de Empleo en España, nascut fa 23 anys amb l'objectiu d'analitzar el comportament del mercat laboral del país, indica, respecte a la Comunitat Valenciana, que “els dos sectors que lideren la generació d'ocupació a la regió continuen sent hostaleria i turisme (9,9%) i comerç (9%), però ho fan reduint-ne l’aportació. Així, altres activitats de serveis (6,7%), informàtica (5,7%) i construcció (5,5%) aconsegueixen guanyar terreny en el repartiment de l'oferta el 2019 i retallen distàncies amb les primeres posicions”.

“A més”, afegeix, “destaca el bon comportament d'altres activitats, com ara consultoria general, recursos energètics, telecomunicacions o agricultura, totes aquestes amb increments que es mouen entre 1.7 i 0.5 punts en l'últim any”.

Finalment, quant a àrees funcionals, “comercial continua sent la major generadora d'ocupació de la regió, ja que aglutina el 27% del total d'ofertes, però continua reduint-ne l’avantatge, i el 2019 perd tres punts i mig. Enginyeria i producció continua augmentant-ne la participació en l'oferta, fins al 19,1% (+3.4 p.). Tanca el top 3 compres, logística i transport, amb un 18,8%”.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom