Rafael Bergillos i Ariadna Callea, guanyadors

La UPV atorga els VI Premis IEAMA al Millor Treball Acadèmic en Enginyeria de l'Aigua

[ 30/09/2020 ]

Rafael Bergillos i Ariadna Callea, amb una investigació sobre la dinàmica de les costes deltaiques i un estudi relatiu al proveïment amb aigua subterrània de l'àrea metropolitana de València, respectivament, són les persones guanyadores de la VI edició dels Premis IEAMA al Millor Treball Acadèmic en Enginyeria de l'Aigua, atorgats per l'Institut d'Enginyeria de l'Aigua i el Medi Ambient de la Universitat Politècnica de València (IEAMA-UPV).

Bergillos, per part seua, s'ha alçat amb el guardó en la categoria de Tesi Doctoral, dotada amb 2.000 euros. El seu estudi, Multiscale dynamics of mixed sand and gravel deltaic coasts (Dinàmiques multiescala de costes deltaiques mixtes d'arena i grava), analitza, caracteritza i modela la dinàmica de platges deltaiques d'arena i grava a través d'una investigació realitzada al delta del riu Guadalfeo (Granada), el cabal del qual està regulat principalment per l'embassament de Rules.

En paraules de l'autor, el treball “respon a una demanda social, tècnica i mediambiental en un context en el qual s'estan incrementant els problemes d'erosió a les costes de tot el món”.

Garantir el subministrament sense necessitat d'aplicar restriccions que afecten l'economia

En la modalitat de Treball Final de Màster/ Grau (TFM/TFG), el premi, amb 1.500 euros de dotació econòmica, ha recaigut en Ariadna Callea pel TFM titulat Avaluació de les possibilitats de proveïment amb aigua subterrània a la ciutat de València i la seua àrea metropolitana.

La investigació, que desenvolupa un model numèric de flux d'aigua subterrània capaç de reproduir el comportament del sistema hidrogeològic de l'àrea de la Plana de València Nord i València Sud, té com a objectiu, segons Callea, “avaluar la possibilitat d'incorporar recursos alternatius que garantisquen el subministrament a mitjà i llarg termini sense necessitat d'arribar a aplicar restriccions que afecten l'economia local, així com la vida normal de les persones”.

Dos accèssits lliurats

A més dels premis principals, aquesta sisena edició dels guardons ha inclòs també dos accèssits, dotats amb 500 euros de premi cadascun. Així, la tesi doctoral de Rotman Criollo An approach for hydrogeological data management, integration and analysis. Plataforma de gestió i anàlisi de dades geològiques i hidrogeològiques a la ciutat de Barcelona, ha obtingut l'Accèssit Aigua i Ciutat; mentre que Jorge Palmero Barrachina, amb el TFG Serveis ecosistèmics de la infraestructura verda: quantificació i estimació econòmica de l'emmagatzematge de carboni i fluxos d'aigua en un projecte pilot a Benicalap, ha aconseguit l'Accèssit Enginyeria de l'Aigua i Canvi Climàtic.

Un tercer accèssit previst, el corresponent a la categoria Dessalatge, ha quedat desert en considerar el jurat que cap treball reunia les condicions necessàries per a l’obtenció.

30 investigacions presentades

Manuel Pulido, director de l’IEAMA i president del jurat, ha afirmat que aquests guardons “són una convocatòria de referència per a joves investigadors, gràcies a l'esforç que realitzen tant els patrocinadors dels premis com els membres del comitè de valoració. Enguany s'han presentat 19 sol·licituds en la categoria de TFM/TFG i 11 en la modalitat de tesi doctoral: totes d'una excel·lent qualitat tècnica i científica”, ha destacat.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom