Spinoff Prize

Nature reconeix iPRONICS, empresa derivada de la UPV, com a empresa tecnològica a seguir a nivell mundial

[ 03/07/2020 ]

iPRONICS Programmable Photonics, spin off –empresa derivada- de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha sigut seleccionada com una de les empreses tecnològiques a seguir a nivell mundial en el marc de la primera edició del Spinoff Prize, reconeixement impulsat per Nature, la revista científica de major prestigi internacional, i la multinacional alemanya Merck.

iPRONICS és una empresa deep tech, pionera a nivell mundial, que treballa per a fer accessible comercialment i democratitzar l'accés a l'immens poder computacional que posseeix la fotònica, la ciència que explota els avantatges dels senyals que viatgen a través de la llum.

Els processadors fotònics programables d'iPRONICS comparteixen una plataforma de maquinari comú reconfigurable per programari. Aquesta solució, de baix cost, permet que el mateix maquinari s'aplique a un nombre il·limitat d'aplicacions.

Clau per a fer front “l'apetit voraç” d'amplada de banda i velocitat de procés

Segons el seu director d'operacions, José Capmany, “les tecnologies actuals basades en transistors electrònics s'estan acostant als límits de les seues capacitats fonamentals, i la fotònica programable és clau per a fer front l'apetit voraç d'amplada de banda, flexibilitat i velocitat de procés que requereixen moltes aplicacions emergents”.

Entre elles, Daniel Pérez, director de tecnologia de l'empresa, destaca “les comunicacions 5G, la interconnexió de centres de dades, la intel·ligència artificial, els biosensors, la indústria 4.0, la conducció autònoma, la computació quàntica i la internet de les coses”.

Canvi radical en els sistemes de tractament i processament de la informació

L'enfocament d'iPRONICS combina el millor de tots dos mons –electrònic i fotònic- i està cridat a canviar radicalment la forma en què s'han concebut, fins ara, els sistemes de tractament i processament de la informació. La clau és que cerca cooperar amb els sistemes electrònics, no competir amb ells. A més, trenca les barreres d'accés i utilització dels xips fotònics.

En paraules de la seua directora d'informació, Ivana Gasulla, i el responsable de producte, Prometheus Das Mahapatra, “en pocs anys, aquest producte podrà ser emprat per qualsevol usuari, tinga o no coneixements tècnics”.

44 empreses seleccionades

Nature i Merck han atorgat aquest reconeixement a un total de 44 spin off, de diverses parts del món, que converteixen investigacions científiques en empreses innovadores amb alt potencial i estan ben posicionades per a tenir un impacte positiu en la societat.

“Per a iPRONICS”, afirma Iñaki Berenguer, cofundador i president no executiu de l'empresa, “estar en aquest llistat suposa un recolzament tremend, més encara quan l'empresa a penes compta amb sis mesos de vida, si bé l'experiència i trajectòria professional de l'equip fundador ve de molts anys arrere”.

Fundada en 2019

iPRONICS, Programmable Photonics SL va ser fundada en 2019 com a empresa derivada de la UPV, i és fruit de diversos anys d'investigació duta a terme en els Photonics Research Labs de l'Institut de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia (iTEAM-UPV).

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom