RunCloud

Un equip de la UPV idea una app per a planificar sessions d'esport a l'aire lliure i evitar aglomeracions

[ 04/05/2020 ]

Un equip de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha desenvolupat RunCloud, una nova aplicació pensada i creada perquè totes aquelles persones que isquen al carrer a fer esport a l'aire lliure puguen planificar les sessions durant les diferents fases de desescalada del confinament.

Els seus desenvolupadors són Victoria Barbeta, estudiant del Màster en Enginyeria Geomàtica i Geoinformació de la UPV, i dos professors seus, Gaspar Mora i Ángel Marqués, tots coordinats per Ana Anquela, directora de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica (ETSEGDT-UPV).

Anonimitzada i sense necessitat de registre

RunCloud és una aplicació col·laborativa en la qual no és necessari cap registre. En iniciar-la, la usuària o usuari comença a compartir la ubicació automàticament, de forma anonimitzada, i pot veure la resta de persones usuàries que comparteixen la seua ubicació en aquell moment.

“Això”, explica Gaspar Mora, “permet veure a l'interessat, en temps real, la densitat d'esportistes a la seua zona habitual d'entrenament o a la del lloc cap a on vulga dirigir-se. L'usuari deixa de compartir la ubicació quan tanca l'aplicació, o quan està parat al mateix lloc durant 10 minuts, sense desplaçaments superiors a 20 metres”.

L'usuari o usuària rep les posicions d'usuaris actius a menys de 2 km de la seua posició

Aquesta aplicació es pot utilitzar en qualsevol municipi de qualsevol país. Les posicions de les persones usuàries es mostren sobre un mapa base continu i lliure, generat pel servei web d'Open Street Maps. La usuària o usuari només rep les posicions dels usuaris actius que estiguen a menys de 2 km de la seua posició actual.

“Amb aquesta app”, assenyala Ana Anquela, “volem contribuir a evitar aglomeracions, d'acord amb les recomanacions publicades per les autoritats sanitàries. L'activitat de les mateixes persones usuàries permetrà avançar en la desescalada de manera segura, i evitar així possibles vies de propagació del virus durant les sessions esportives i els passejos”.

RunCloud… i 1KmKids

A més de RunCloud, dos dels seus desenvolupadors –en concret, Victoria Barbeta i Ángel Marqués– van crear també la setmana passada 1KmKids, una aplicació mòbil per a ajudar les famílies a programar els passejos d'una hora que, des de fa 8 dies, es poden fer amb les menudes i menuts de la casa.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom