Atorgat per l'IEEE

Eva Antonino rep un guardó de prestigi mundial per les seues contribucions en el camp de les telecomunicacions

[ 17/07/2019 ]

Eva Antonino, professora i investigadora de l'Institut de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia de la Universitat Politècnica de València (iTEAM-UPV), ha sigut guardonada per l'Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), la major i més prestigiosa associació internacional d'enginyeria, per les seues contribucions en el camp de les telecomunicacions.

Antonino ha rebut el Lot Shafai Mid¿Career Distinguished Achievement, un guardó d'àmbit mundial que es concedeix a dones amb una trajectòria exemplar a la meitat de la seua carrera professional (han de ser menors de 41 anys).

El jurat ha distingit la investigadora de l'institut iTEAM de la UPV i professora de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació (ETSET-UPV), tant per les seues contribucions al disseny sistemàtic d'antenes per a aplicacions pràctiques, com per la promoció de l'accés de les dones a l'enginyeria.

Científica i mare

"Crec que és un gran reconeixement al dur treball realitzat durant molts anys", afirma Antonino. "La investigació, a vegades, és molt silenciosa, i no és fàcil arribar a resultats que tinguen tant d¿impacte com aquest. Aquest tipus de premis ajuden a donar-hi visibilitat i a reivindicar el valor del nostre dia a dia", afig.

A més, Antonino ho ha aconseguit conciliant la seua labor professional amb una vida familiar. "Sóc mare de dos xiquets i no resulta fàcil compatibilitzar-ho tot, així que el premi crec que ajuda a normalitzar la dona científica i mare, també a nivell internacional", afig la investigadora de la UPV.

Antonino és la tercera investigadora formada a l'ETSET de la UPV que rep aquest premi. "Sens dubte, és un gran assoliment per a la Universitat, tenint en compte que aquest premi és d'abast mundial. Crec que això mostra la bona formació que ofereix l'ETSET de la UPV, ja que, encara que a vegades pot resultar dur per als alumnes, fa que resulten molt competitius a nivell internacional", apunta.

Antenes per a 5G, sensors, IoT i l'entorn corporal

Eva Antonino treballa en el disseny d'antenes per a aplicacions en la banda de microones, des d¿antenes per a VHF i UHF, fins a antenes per a comunicacions mòbils 4G i 5G i de banda ultraampla (UWB n'és la sigla en anglès), passant per antenes per a wifi, Bluetooth, sensors dispositius de la internet de les coses (IoT n'és la sigla en anglès) i per a l'entorn corporal.

Ara mateix, les seues investigacions se centren en el disseny d'alt guany d'antena per a les noves aplicacions dels sistemes 5G, en un projecte del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats. "En aquests sistemes, les antenes juguen un paper fonamental, per la qual cosa és necessari proposar noves estratègies de disseny per a complir els seus objectius", apunta Antonino.

"És necessària una major aposta pública i privada per a transferir els resultats de la investigació al teixit empresarial i productiu"

En l'actualitat, Eva Antonino està realitzant una estada a l'Institut Tecnològic de Geòrgia (els Estats Units), aprenent sobre nous materials i tecnologies de fabricació additives aplicades al disseny d'antenes, en un dels centres capdavanters en aquesta àrea.

"El meu repte és traslladar a Espanya alguns d'aquests coneixements, encara que per a això es necessita aconseguir més inversió i nous projectes d'investigació. Tenim els coneixements tècnics, però és necessària una major aposta pública i privada per a aconseguir transferir els resultats de la investigació al teixit empresarial i productiu", conclou Antonino.

Notícies destacades

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors