Neuroavaluació

Quatechnion, empresa derivada de la UPV, analitza les webs de viatges emocionalment més atractives per al consumidor

[ 26/04/2019 ]

Avui dia, el 66% de les compres en línia es destina a la programació de viatges i vacances. Es tracta d'un sector en constant creixement, però quines són les webs de viatges més atractives a nivell emocional per als consumidors? En què es fixa el consumidor a l'hora de navegar-hi i reservar-hi les vacances? Què és el que més l'enganxa? A aquestes preguntes respon un estudi elaborat per Quatechnion, una empresa derivada de la Universitat Politècnica de València (UPV) especialitzada en neurociència i mesurament del comportament del consumidor.

Jaime Guixeres, soci fundador de Quatechnion i investigador de la UPV, té clar que "entendre les emocions d?un client mentre visita una pàgina web és una eina clau per a aconseguir fer-se un lloc en les preferències dels consumidors".

Per a això, en el seu estudi, els investigadors van analitzar els cinc principals portals web de viatges a Espanya -Lastminute.com, Atrápalo, Rumbo, Halcón Viajes i Logitravel, prenent com a referència dades d'Hosteltur-, i van utilitzar una mostra superior al centenar de persones amb diferents perfils i edats.

Un viatge de 15 dies a Eivissa per a dues persones amb una maleta per cap

Els participants en l'estudi havien de preparar les seues vacances en cada web, reservant un vol de Madrid a Eivissa per a dues persones -amb una maleta cadascuna- i un hotel per a una estada de 15 dies a la capital de l'illa.

"Amb aquest cas pràctic", assenyala Guixeres, "vam mesurar els nivells d'atenció que generava cada pàgina, on capten l'atenció del client, la capacitat d'emoció i interacció que tenen, i també la usabilitat. Per a fer-ho, vam emprar Neuroweb, una eina que mesura i avalua la resposta emocional i cerebral del públic en línia i que ofereix una perspectiva del consumidor en línia completament nova".

En concret, els investigadors de Quatechnion van emprar electroencefalografia per mesurar l'activitat cerebral dels usuaris; sistemes de facial coding per mesurar la gesticulació facial de les emocions; ulleres de seguiment d'ulls (eyetracking) per fer el mateix amb els moviments oculars; i un sistema que revela els pics d'estrès del consumidor mitjançant el mesurament de la resposta galvànica de la pell.

Entre les conclusions del treball, destaca el fet que el que més influeix el consumidor a l'hora de comprar i reservar vols, paquets de vacances, etcètera, és el nivell d'atenció i l'emoció que genera la web.

Més detalladament, l'estudi afirma que els camps de cerca de vols són els que major nivell d'atenció atrauen (els més compactes són els que millor funcionen) i que també susciten interès els vols amb menys opcions però amb més espai per a poder explorar-los. I en les reserves d'hotels i apartaments, la qualitat de les imatges és molt important, i després venen el preu, les estreles i el mapa de localització.

Sergio Mata, director comercial de Quatechnion, conclou afirmant que l'estudi "permet conèixer el comportament i els gustos dels consumidors en el sector turístic, a més de quins llocs web són més atractius per als usuaris, tant emocionalment com visualment. Dels cinc portals analitzats, és Lastminute el clar vencedor emocional, atencional i a nivell de compromís (engagement)".

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom