50 aniversari

La UPV presenta els actes commemoratius del mig segle del seu naixement, el 6 de juny del 1968, com a Institut Politècnic Superior

[ 31/05/2018 ]

El 7 de juny del 1968, el Boletín Oficial del Estado anunciava el Decret-llei 5/1968, del dia anterior, sobre mesures urgents de reestructuració universitària, en l'article segon del qual s'anunciava concisament: "Es creen els instituts politècnics superiors de Barcelona i València".

Mig segle després, aquelles aules provisionals a l'avinguda de Blasco Ibáñez (llavors denominada Passeig de València al Mar), en les quals els 600 alumnes matriculats van iniciar el seu primer curs, s'han transformat en més de 700.000 m2 d'instal·lacions, que inclouen -a més de 3 campus i 14 escoles i facultats- referències internacionals com el Laboratori Europeu d'Alta Potència en Radiofreqüència de l'Agència Espacial Europea, el Val Space Consortium o l'Institut de Tecnologia Química, entre molts altres.

I és que 50 anys han donat per a molt: més de 125.000 persones titulades, 6 premis Jaume I, 1 Príncep d'Astúries, més de 800 empreses emergents creades, 23 empreses derivades, 124.698 pràctiques en empreses, 420 patents i programari, 10.240 convenis signats amb institucions estrangeres, 68.950 alumnes estrangers que han gaudit d'una estada a la UPV, 7.198 projectes de recerca, 116.892 publicacions...

Calendari d'esdeveniments, nova marca commemorativa i web oficial

Per tot això, amb l'objecte de celebrar l'efemèride com es mereix, la Universitat Politècnica de València (nascuda el 1971 del germen d'aquell Institut Politècnic Superior de València) ha presentat avui, de manera oficial, el calendari d'esdeveniments programat, la nova marca commemorativa del 50 aniversari i la pàgina web oficial de l'esdeveniment.

Aquesta última, a més de la citada programació, conté 50 dades singulars dels inicis de la institució, des del cost de la primera matrícula (2.076 pessetes, és a dir, 12 euros) fins al nom de les primeres graduades de la UPV (Pilar Insausti Machinandiarena en Arquitectura, María José Pelufo en Enginyeria de Camins i Clara Pérez Fuster en Enginyeria Industrial); la història d'aquesta, i abundant material fotogràfic, que inclou imatges d'algunes de les principals personalitats que han passat per la UPV des d'aquell ja llunyà 1968.

El programa d'esdeveniments començarà el pròxim 12 de juny amb l'homenatge a les persones que van fer possible el naixement de la UPV, acte en el qual, a més, es farà lliurament de la Medalla de la UPV a les ciutats de València, Alcoi i Gandia.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom