XIV Conferència PEGASUS

Davinia González Morello (ETSED-UPV) guanya el 3r premi amb un sistema de simulació de tràfic per a estudis de gestió de navegació aèria

[ 25/05/2018 ]

Davinia González Morello, alumna de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED-UPV), ha sigut guardonada amb el tercer premi en la XIV Conferència d'Estudiants PEGASUS pel seu treball fi de grau, "Simulation tool for an air traffic control system", un sistema de simulació de tràfic per a estudis de gestió de navegació aèria, realitzat sota la tutorización del professor Pedro Yuste Pérez.

"Portava més de dos anys desenvolupant el meu TFG", explica Davinia. "Ho vaig començar en tercer, quan estudiava el Cicle Formatiu de Grau Superior d'Informàtica, i ho he seguit desenvolupant durant el màster".

Va ser el professor Luis Miguel García-Cuevas qui li va suggerir presentar un esborrany del treball a la convocatòria anual de la Conferència d'Estudiants PEGASUS on, segons el jurat del certamen, el treball de l'alumna de la UPV ha destacat "per la seua especial qualitat i utilitat pràctica".

En l'actualitat, el programari desenvolupat per González s'utilitza tant en les classes de l'assignatura Gestió de l'Espai Aeri II, de quart curs del Grau en Enginyeria Aeroespacial, com en el Màster de Construcció, Pilotatge i Aplicacions de Sistemes d'Aeronaus no Tripulades (UAS), impartits tots dos en l'ETSED-UPV. "Una mostra més del saber fer i de l'alta qualitat del treball", segons la direcció del centre.

L'eina, explica la seua autora, "utilitza un model, aprovat per Eurocontrol, per a estudis de gestió de tràfic aeri, i forma part d'altres línies de recerca". González ha explicat que va dissenyar l'eina "des de zero, perquè el meu hobby és ser controladora aèria virtual i m'emocionava fer una eina per al control del tràfic aeri". De fet, fa un any que la seua passió li va portar a presentar-se a les proves del MUAC, Centre d'Eurocontrol a Maastricht (Països Baixos).

Xarxa PEGASUS

La Partnership of an European Group of Aeronautics and Space Universities (PEGASUS) és una xarxa que facilita l'intercanvi d'estudiants, així com la recerca col·laborativa entre universitats on s'imparteixen estudis en Enginyeria Aeroespacial. Fundada l'any 1998, compta amb 26 membres, entre ells, la UPV.

Pel que fa a les activitats que duu a terme, la celebració de la Conferència d'Estudiants és una de les de major rellevància. Es tracta d'una competició que té per objecte proporcionar als participants una experiència educativa que els prepare per al seu futur com a enginyers aeroespacials.

L'esdeveniment se celebra des de fa 14 anys i a ell concorren estudiants de màster, presentant i defensant els seus projectes, que són valorats per un jurat encarregat de seleccionar els tres millors treballs.

Enguany, la XIV Conferència d'Estudiants ha tingut lloc en l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Aeronàutica i de l'Espai de Madrid. Durant tres dies, 40 joves de diferents universitats han participat en la trobada.

Tres treballs defensats per alumnes de l'ETSED

A més de Davinia González, altres dos estudiants del Màster Universitari en Enginyeria Aeronàutica de l'ETSED-UPV, Sinforiano Cantos i Andrés Cremades, han participat en la XIV Conferència d'Estudiants PEGASUS.

En ella, Cantos ha defensat la viabilitat de l'ús de simulacions de mecànica computacional de fluids amb interacció fluït-estructura mitjançant malles overset ("Numerical and experimental study of flutter in an airfoil") i Cremades, l'anàlisi de tres configuracions diferents per a xicotetes aeronaus no tripulades òptimes a nivell de disseny per a diferents missions ("Stability and design criteria for UAV configurations").

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom