Un equip internacional d'estudiants ha dut a terme una formació pràctica a la Universitat Politècnica de València (UPV) utilitzant un programa de simulació de làser escàner terrestre, amb realitat virtual, desenvolupat en el marc del projecte VRScan3D.
El grup, integrat per tres estudiants de la Universitat d'Arquitectura i Enginyeria Civil de Kíev (KNUCA), tres estudiants de la Universitat Tècnica de Dnipro (DNTU) -en el cas de totes dues universitats ucraïneses, sis dones, a causa de les restriccions existents per a l'eixida dels homes del país en guerra-, tres estudiants de la Universitat de Bamberg, tres estudiants de la Universitat de Ciències Aplicades de Jade i dos estudiants de la UPV, està liderat per un professor de cadascuna d'aquestes universitats i dos investigadors ucraïnesos, Iuliia Horkovchuk i Denys Gorkovchuk, professors de la KNUCA actualment contractats per la UPV i que han sigut els organitzadors d'aquest taller realitzat en el Departament d'Enginyeria Cartogràfica, Geodèsia i Fotogrametria de la UPV, i finançat pel Servei Alemany d'Intercanvi Acadèmic.
Durant el taller, l'equip d'estudiants ha utilitzat el programa de simulació de làser scanner VRScan per a realitzar escanejos 3D reals de l'interior de l'edifici de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica de la UPV, amb 4 equips diferents.
“L'objectiu general del projecte”, explica la doctora Horkovchuk, “era provar de manera pràctica una eina de formació, el simulador d'escàner làser terrestre VRscan3D, per a la formació de topògrafs. Els estudiants han tingut l'oportunitat de practicar en la vida real les destreses adquirides a través de la realitat virtual, topografiant els edificis de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica amb equips reals”.
“Després de completar totes les etapes de la formació”, afig la investigadora de la KNUCA i la UPV, “reberem comentaris detallats dels estudiants sobre el treball amb el programari VRScan3D, així com les seues impressions sobre el treball en grup. L'enfocament per projectes i el treball en equip contribueixen no sols a elevar el nivell professional, sinó també a establir relacions internacionals, una cosa especialment valuosa avui dia. L'oportunitat d'adquirir experiència en el treball aplicat és especialment important per als estudiants d'Ucraïna que es veuen obligats a estudiar en el context d'un conflicte militar actiu".
Kateryna Terebeichyk, estudiant de KNUCA participant en el projecte, s'ha mostrat “molt agraïda a tots per l'oportunitat. Aquesta setmana de projecte a València ha sigut realment estupenda, sens dubte, un dels esdeveniments més educatius i interessants d'aquest semestre. Hem treballat en grups de tres persones persones de països diferents, i a més, adquirir experiència amb l'escanejat làser és un gran avantatge, perquè a Ucraïna no disposem d'aquests equips en la universitat. Hem pogut treballar a fons amb un escàner làser terrestre, així com també en els primers passos del post processament de dades: la unió i el registre d'un núvol de punts. Òbviament, l'aprenentatge en realitat virtual ha comportat algunes dificultats, però ha sigut una experiència molt interessant per la qual estic molt agraïda”.
Notícies destacades