- -
UPV
 

10 anys d'enquestes Pegasus

La Universitat Politècnica de València celebra una dècada de valoracions excel·lents, amb més d'un 88% d'usuaris satisfets

[ 20/09/2017 ]

El 2006 es va engegar a la Universitat Politècnica de València el programa de millora Pegasus, impulsat des de Gerència. Qualsevol persona que treballe a la UPV ho coneix, ja que en aquell moment va suposar una petita revolució en la manera en què es feien les tasques i activitats. Des de solucionar una avaria de maquinari fins a traduir un discurs a anglès, regularitzar l'estada de l'alumnat estranger o recollir residus perillosos. Els principals processos que duu a terme la UPV a diari van ser identificats i documentats. I res tornaria a ser igual.



Poc després, com a conseqüència de tot això, es van llançar les enquestes de satisfacció. Quina millor manera de saber si un usuari o usuària està satisfet que preguntant-li-ho directament? El 2008, la UPV coneixia, de primera mà i en rigorosa primícia, l'opinió que tenien la comunitat universitària i la societat en general dels serveis que els havia prestat en els 12 mesos anteriors.



I la sorpresa va ser majúscula. Des del primer moment, la comunitat es va bolcar a l'hora de donar el seu parer, per la qual cosa les enquestes van gaudir d'una "força representativa fóra de tot dubte". I, quant als resultats, no va poder haver-hi una arrencada més positiva: la UPV tenia un 90,1% d'usuaris satisfets, un llindar molt pròxim a l'excel·lència!



Ara, en perspectiva, es pot dir que la UPV fa una dècada que té valoracions excel·lents, 10 anys consecutius amb més d'un 88% d'usuaris satisfets, unes dades extraordinàries que la situen entre les administracions públiques millor valorades. Perquè, si extrapolàrem les xifres i les comparàrem amb altres estudis d'opinió pública (1), la UPV es col·locaria al cap de les 43 institucions i grups socials analitzats. En concret, ocuparia el tercer lloc, per darrere només del personal científic (91,8%) i del personal facultatiu de la sanitat pública (90,6%).



Seguint aquesta hipòtesi, el treball de la UPV estaria millor considerat que el del professorat de l'ensenyament públic en general (84,4%); superaria en 18 punts l'opinió que la ciutadania té sobre les universitats en general (70,2%) i depassaria en més de 20 la valoració que en general es fa sobre el personal funcionari (67%).



(1) Per exemple, el Baròmetre de confiança ciutadana en les institucions elaborat per Metroscopia regularment.



Notícies destacades


Fellowship Award Fellowship Award
El professor de la UPV Luis Manuel Sánchez rep un premi de la Societat Europea per a la Formació en Enginyeria SEFI
Casa dels Caramels Casa dels Caramels
La Universitat Politècnica de València adquireix l'edifici per a la seua extensió universitària en el centre històric de València
Naix l'Observatori d'IA i Diversitat Naix l'Observatori d'IA i Diversitat
Ineco i la UPV promouen el desenvolupament i ús responsable de la intel·ligència artificial per a fomentar un enfocament humà i ètic en la seua implementació
Detenció precoç del melanoma Detenció precoç del melanoma
L'I3M obté les primeres imatges en 3D d'un melanoma en ratolins amb un microscopi fotoacústic de baix cost
ARWU 2024 ARWU 2024
El rànquing de Xangai reconeix un any més la UPV com a millor politècnica d'Espanya
ERC Advanced Grant ERC Advanced Grant
El Consell Europeu d'Investigació finança un projecte de l'ITQ, liderat per Hermenegildo García, per avançar en la descarbonització



EMAS upv