ARWU 2017

La UPV, millor politècnica d'Espanya segons l'indicador d'universitats més prestigiós del món

[ 15/08/2017 ]

L'Academic Rànquing of World Universities (ARWU) 2017, considerat internacionalment com l'indicador d'universitats més prestigiós del món per l'objectivitat de la seua metodologia, ha reafirmat avui a la Universitat Politècnica de València (UPV) com a millor politècnica d'Espanya i número 1 de totes les universitats valencianes.

Avalant el bon treball de la institució dirigida per Francisco Mora, el rànquing elaborat per la Jiao Tong University de Xangai manté l'elevat estatus internacional de la UPV, que se situa, per cinquè any consecutiu, entre les 200 millors universitats del planeta en l'àmbit de l'Enginyeria, a més d'aconseguir per primera vegada en la seua història idèntic rang en Ciències.

13 anys seguits entre les 500 millors universitats del món

Cal assenyalar a més que l'ARWU, primera classificació mundial d'universitats publicada (la seua edició inicial va tenir lloc en 2003), situa per decimotercer any consecutiu a la UPV entre les 500 universitats de major qualitat del món, on existeixen més de 20.000 centres d'educació superior.

La Comunitat Valenciana i Catalunya, úniques autonomies amb 3 universitats en el rànquing

Malgrat la difícil conjuntura econòmica a la qual estan fent front les universitats espanyoles, un total d'11 (totes elles públiques) apareixen en el rànquing. Per autonomies, solament la Comunitat Valenciana -UPV, Universitat Jaume I i la Universitat de València- i Catalunya -Pompeu Fabra, Universitat de Barcelona i Autònoma de Barcelona- han sigut capaces de situar tres institucions en la classificació.

Madrid, amb dos (Autònoma i Complutense), i Andalusia (Universitat de Granada), Galícia (Universitat de Santiago de Compostel·la) i País Basc (Universitat del País Basc), completen el llistat de presències espanyoles en l'edició de 2017 de l'ARWU.

La UPV, reconeguda internacionalment per tots els rànquings de primer nivell

A més d'ARWU 2017, també els altres dos principals rànquings d'universitats del món, QS i THE, avalen el nivell docent de la UPV. Així, el QS World University Rànquings, elaborat per la consultora Quacquarelli Symonds, va situar a la UPV entre les 400 millors universitats del món -concretament, en la posició 373- en la seua última edició (juny de 2017). En ella, la institució liderada per Mora va aconseguir la millor classificació de tota la seua història.

Per la seua banda, l'edició més recent del rànquing mundial de la revista Times Higher Education (THE) -publicada al maig d'aquest mateix any- va situar a la UPV entre les 150 millors universitats del món menors de 50 anys, a més de qualificar-la, així mateix, com a nombre 1 de les universitats joves valencianes i millor politècnica d'Espanya.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera