Retorn del Sentiment 4.0

El Centre d'Artesania de la CV exposa, a partir del divendres 5, la quarta edició de l'internacionalment reconegut projecte d'Esteve i Martínez Torán

[ 03/02/2016 ]
Retorn del Sentiment 4.0

El Centre d'Artesania de la Comunitat Valenciana inaugura el divendres 5 de febrer, a les 18.30 hores, l'exposició "Retorn del Sentiment 4.0", la quarta edició del prestigiós i reconegut projecte nascut de la col·laboració dels professors del Departament de Dibuix de la UPV Chele Esteve i Manuel Martínez Torán amb nombrosos artesans professionals de diversos oficis, i que enguany aplega una selecció de 40 obres realitzades entre aquests i diversos alumnes de l'assignatura Taller de Models i Prototips.

La mostra, organitzada i comissariada per Martínez Torán, s'emmarca, igual que les tres edicions anteriors, en el conveni signat l'any 2012 amb la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, que donà lloc tant a la realització d'aquest projecte com a l'inici d'activitats de recerca que, per exemple, van permetre a la Universitat Politècnica de València (UPV) ser finalista dels Premis Nacionals d'Artesania 2013.

Un projecte guardonat en els àmbits nacional i internacional, i que ha derivat en la comercialització de múltiples peces

"Retorn del Sentiment 4.0" és un projecte avalat per l'èxit incontestable de les edicions precedents, les peces de les quals van rebre tant premis nacionals (València Crea, Biennal Internacional de Manises, Premi d'Artesania de la Comunitat Valenciana) com internacionals (Artex, Itàlia).

Així mateix, un nombre important d'aquestes peces les han comercialitzades artesans de prestigi com Sara Sorribes, Domanises, Vicente Gimeno, Deferro o Elisa Peris. Enguany, amb la voluntat de donar continuïtat a la línia ascendent del projecte, els tallers col·laboradors han sigut nombrosos, i s'ha promogut l'emprenedoria, la professionalització i la creativitat dels alumnes de la UPV, els quals han treballat sempre amb la intenció de crear un nou concepte de record i producte representatiu de la nostra terra.

Fellowship Award Fellowship Award
El professor de la UPV Luis Manuel Sánchez rep un premi de la Societat Europea per a la Formació en Enginyeria SEFI
Casa dels Caramels Casa dels Caramels
La Universitat Politècnica de València adquireix l'edifici per a la seua extensió universitària en el centre històric de València