Trobada literària

L'escriptor Antonio Garrido, premi de novel·la Fernando Lara (2015) amb 'El último paraíso', participarà en la pròxima reunió del Club de Lectura d'Alumni UPV, que se celebrarà el dia 4 de febrer

[ 07/01/2016 ]

En la pròxima reunió del Club de Lectura d'Alumni UPV, que tindrà lloc el dijous 4 de febrer, a les 18.30 h, a Gastrolibrería Nuez (València), hi estarà present el conegut escriptor de Jaén Antonio Garrido.

Els assistents a la trobada tindran oportunitat de conversar i intercanviar impressions amb l'autor del llibre El último paraíso, amb el qual ha guanyat el premi de novel·la Fernando Lara (2015), i la lectura del qual ha sigut proposada pels membres del club per a aquesta vetlada literària.

La novel·la narra, a través de les peripècies del seu jove protagonista, la història que van viure milers de treballadors nord-americans que van emigrar a Rússia després del crack del 29 amb l'esperança de començar de zero, i de fer-ho en allò que el New York Times va qualificar llavors com l'"Últim Paradís".

Es tracta d'una història policial, plena d'intrigues empresarials i polítiques, en la qual es veu embolicat un jove nord-americà, acusat d'un fosc crim, que s'embarca amb destinació desconeguda cap al lloc on s'estava construint la factoria més gran del món, l'URSS, fugint de la justícia del seu país.

Inspirada en fets reals, en El último paraíso Antonio Garrido fon magistralment thriller, amor i novel·la històrica en la dramàtica epopeia d'un supervivent en un món dividit. Un formidable fresc d'una època convulsa que va donar un nou rumb a la història.

Nascut a Linares (Jaén) el 1963, Antonio Garrido és enginyer industrial i un dels escriptors espanyols que més venen a nivell internacional. Actualment alterna la seua faceta d'escriptor amb la de professor a la Universitat Cardenal Herrera-CEU de València i de director del Màster en Styling i Concepte de l'Automòbil a la Universitat Politècnica de València.

La crítica ha qualificat la seua narrativa d'àgil i addictiva, gràcies a trames sorprenents, personatges inoblidables i una acurada documentació que li ha valgut l'unànime reconeixement internacional.

La seua primera novel·la, La escriba (Ediciones B, 2008), traduïda a una desena d'idiomes, aconseguí el Prix des Lecteurs Sélection 2010, i va ser finalista del Prix Fulbert de Chartres. Amb el seu següent llibre, El lector de cadáveres, publicat per Espasa l'any 2011, va obtenir el Premi Internacional de Novel·la Històrica Ciutat de Saragossa i el Prix Griffe Noire; a més, el llibre fou seleccionat per als Edgar Allan Poe Awards USA en la categoria 'Best Paperback Original'. Traduïda a l'anglès i també a altres 10 idiomes, va aconseguir al juny del 2013 el primer lloc de la llista de vendes absoluta d'Amazon.com en tots els gèneres, ficció i no-ficció -Garrido fou el primer autor espanyol a aconseguir-ho.

Amb la consecució del Premi de Novel·la Fernando Lara 2015, Antonio Garrido es confirma com un dels més destacats talents de la literatura espanyola, i uneix el seu nom al de guanyadors d'anteriors edicions com Terenci Moix, Ángeles Caso, Francisco Umbral o Zoé Valdés.

Si t'interessa assistir a aquesta trobada literària o formar part del Club de Lectura d'Alumni UPV, pots informar-te'n en la seua pàgina web o bé contactant amb el club directament a través del correu electrònic alumni@upv.es

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors