Exposició al MHV

La Universitat Politècnica de València organitza la mostra sobre la construcció i la rehabilitació del Mercat Central. Es pot visitar al Museu d'Història de València fins al 15 de maig.

La mostra presenta els resultats de la investigació realitzada per Francisco Hidalgo en la tesi doctoral, en relació amb el disseny original de l'edifici i les intervencions realitzades en la recent rehabilitació.

Destaca l'arquitectura modernista de València, a través d'una construcció tan singular com és el Mercat Central, així com la divulgació de la història i l'evolució de l'edifici, que té un gran valor patrimonial. D'altra banda, es remarca la dinàmica intrínseca del mercat, que dona a conèixer l'evolució de la activitat comercial i la dels comerciants, la dels llocs de venda i les persones que ho fan possible.

El Mercat Central és un dels exemples més representatius del modernisme a València, un projecte d'Alejandro Soler March i Francisco Guardia Vial, col·laboradors del conegut arquitecte Luís Domènech Montaner. La seua construcció es va iniciar el 1914, però no va concloure fins al 1928. També va participar en l'execució l'arquitecte valencià Enrique Viedma Vidal.

L'obra es caracteritza per l'encertada inserció de la seua geometria en una complexa trama urbana; l'adequada jerarquització dels espais interiors, amb els eixos principals emfatitzats per les dues cúpules; el protagonisme del ferro laminat com a símbol del progrés de l'època, i l'ús de la pedra, les ceràmiques i les vidrieres emplomades. Després de la recent restauració s'ha consolidat el continent i ha recuperat la llum i la policromia dels vitralls i les ceràmiques.

L'exposició fa un recorregut gràfic per l'evolució de l'edifici, mostrant les estructures arquitectòniques i els revestiments, i exhibint plans i elements decoratius originals, inclòs el muntatge d'un dels llocs de venda.

La mostra "El Mercat Central de València. Des la construcció a la rehabilitació" pot visitar-se al Museu d'Història de València (MHV) fins al dimecres 15 de maig del 2013.

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries