Azalea UPV competeix a Alemanya. Dia 6

Quasi en el temps de descompte, arriba la remuntada i l'equip aconsegueix altres dos podis, aquestos en les categories principals

[ 25/06/2022 ]

Gran traca final en el Solar Decathlon Europe. Quan ja tot semblava sentenciat, es produeix un gir inesperat dels esdeveniments i el jurat de SDE corona la Universitat Politècnica de València com la millor d'Europa en Innovació. I la tercera en Arquitectura. El que vénen a ser els premis grossos del concurs: la Primitiva i l'Euromillones.

La categoria d'Arquitectura és el mallot groc del tour de França: reconeix el millor projecte en general, així com el millor disseny i funcionalitat de tots els habitatges construïts. Ací, el jurat valora especialment les propostes més brillants en un context real i de solucions per al barri. Igualment es puntuen l'estètica dels espais i materials. Azalea ha sigut bronze, com el mític Perico Delgado en el 1989.

El millor escalador de la revolució tecnològica

En canvi, Innovació recorda més al mallot de la muntanya, el de pigues roges sobre fons blanc. Identifica el líder més esforçat, el rei de la novetat, el millor escalador de la revolució tecnològica. Per a aconseguir aquest trofeu, cal convèncer als cinc jurats de les categories centrals. Cadascun dóna el seu vot particular al projecte que presenta més invents bojos i genials per al futur.

I en Azalea, els jutges han trobat innovació a dolls: el famós caloret; l'escalà; el Flexbrick –que permet crear una façana ceràmica tibada amb cables d'acer–; la domòtica; el RMT Insulation –el material per a l'aïllament elaborat amb samarretes velles–; el sòl del pati Life CerSuds fabricat amb rajoles restants de la indústria; els diferents sistemes de recuperació d'aigües; el tub de llum solar; l'Honext –el revestiment interior que controla la humitat–...

Retorn a la casella d'eixida

Tasseta a tasseta, amb el seu or i amb el seu bronze, l'equip de la UPV aconsegueix ascendir posicions en la general. I recupera el setè lloc de la taula, un resultat excepcional vist el nivell estratosfèric de la resta de participants. Curiosament, Azalea torna la casella d'eixida de la qual va partir just avui fa una setmana, quan es van atorgar els primers premis i es van assignar els primers punts.

Així doncs, finalment, l'aventura valenciana en Wuppertal, com tantes altres odissees, ha resultat un viatge circular, que acaba on tot va començar. Com l'escapada de l'encantadora Dorothy en El Mago de Oz o les correries dels extravagants Vincent i Jules en Pulp Fiction. També, la tropa de la UPV s'ha enfrontat amb astúcia a tota mena de contrarietats i destrets. I ha aconseguit acabar el SDE amb un gloriós empat que fa gust de victòria. Bé està, doncs, el que bé acaba.

Solar Decathlon Europe 2021-2022, dia a dia

Dia a dia, hem contat els progressos d'Azalea UPV a Wuppertal i la seua gran aventura alemanya. Torna a llegir els millors moments en els enllaços a peu de pàgina, els canals socials de l'equip (Tiktok, Twitter, Facebook, Instagram i LinkedIn) i els nostres canals en Twitter, Instagram, Telegram i Facebook.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera