Rànquing de la SEDEA

Nuria Conejero Rodríguez és la tercera en la branca d'Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica

[ 30/06/2021 ]

“Eixim reforçats i amb seguretat al món laboral”. És la percepció de Nuria Conejero Rodríguez, enginyera número tres d'Espanya en el rànquing de la SEDEA, en la branca d'Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica. Les pràctiques i tots els serveis que ofereix el Servei Integrat d'Ocupació de la UPV per a incorporar-se al mercat laboral, com tallers “de preparació de currículum, simulació d'entrevistes de treball, xarrades i seminaris” ajuden a aconseguir aquesta seguretat de la qual parla Nuria. A més, que “partim d’una bona base de formació acadèmica perquè la UPV és reconeguda de manera positiva per la majoria de les empreses. És quasi un distintiu haver estudiat allí”, afig.

“Dinar al sol, sobre la gespa”

En aquest temps de pandèmia i amb docència en línia, Nuria Conejero valora especialment “les estones de descans i de dinar al sol, sobre la gespa. Moments que servien per a recarregar piles i continuar avant en aquells dies tan llargs que passàvem sencers al campus, entre la biblioteca i les classes”.

Del personal docent que li ha fet classe recorda “especialment Marce (Marcelino Ferri García) que ens va donar Física en el primer any del grau. En primer hi arribes una mica amb la incertesa de què et trobaràs, com seran els professors, les assignatures…, i Marce va ser un professor molt pròxim des del primer moment: ens ajudava, es preocupava perquè ho entenguérem tot i ens animava a pensar i aprendre de debò” explica amb afecte.

Alumna solvent i compromesa

Per part seua, el professor del Departament de Física de la UPV Marcelino Ferri García assegura que Nuria “era una alumna solvent, autosuficient, compromesa, responsable, brillant... el que és una alumna excel·lent. Recorda la seua classe fonamentalment per un grupet de quatre o cinc embolicadors que estaven sempre de broma, però que rendien bé en els exàmens. I en aquest grup ARA (d'alt rendiment acadèmic) estava Núria mantenint l'atenció i la concentració malgrat les contínues bromes d'aquells”.

Gran oferta d'optatives

Alacantina de 22 anys, Nuria destaca la gran oferta d'optativitat que li va oferir el grau, que li va permetre especialitzar-se “en les àrees que més em cridaven l'atenció. A més, recorde la gran quantitat de laboratoris i espais on vaig poder complementar la formació teòrica amb un contingut més pràctic”, a la qual cosa suma la “gran facilitat d'obtenció de beques de caràcter internacional”.

I el que li agrada és que l'objectiu de formació de la UPV “no és merament acadèmic. Hi ha una gran oferta d'associacions, activitats esportives i culturals, a més de tots els espais i infraestructures que hi ha per a la comoditat de l'alumnat, que fan dels anys d'estudi una experiència completa, tant en l'aspecte acadèmic, com en el social”, explica.

Actualment, Nuria Conejero estudia el Màster Universitari en Robòtica i Automatització de la Universitat Carles III, a Madrid. Prepara el seu treball final de màster, que està centrat en l'àrea de la robòtica. El seu objectiu és “fer tasques de manipulació i locomoció amb un robot humanoide”.

Veu el seu futur professional en l'àmbit de la recerca en robòtica o bé en àrees relacionades amb l’R+D en aquest mateix sector.

Aquesta notícia forma part de la sèrie Graduats i graduades top de la UPV, que pretén visibilitzar els estudiants més excel·lents del país. Pots llegir més sobre el projecte i conèixer la resta de perfils brillants en: La UPV en el rànquing de la SEDEA.

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial