20 exemples extraordinaris

La UPV, amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, et convida a conèixer com professores brillants desperten vocacions

[ 11/02/2020 ]

Van ser xiquetes seduïdes per la ciència gràcies a referents en les quals avui, elles, s'han convertit. Dia a dia, treballen a despertar vocacions, a través de la curiositat, convençudes que una societat més preparada serà més lliure i justa.

Són centenars, milers de dones que no cerquen reconeixement, però sens dubte el mereixen. Per això, amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, que des del 2017 se celebra cada 11 de febrer, la Universitat Politècnica de València (UPV) et presenta 20 exemples extraordinaris de docents brillants (clicant sobre cada imatge, s'accedeix a un vídeo en el qual cada investigadora explica en menys d'un minut què fa per impulsar a l'aula el naixement de vocacions).

De l'aprenentatge servei a la ciència que ens envolta

A través de l'aprenentatge servei de Françoise Olmo, "amb projectes en els quals els estudiants han de crear objectes per a comunitats desfavorides com, per exemple, Burkina Faso"; "evitant una docència mecànica", com Ángela Carabal, que ofereix al seu alumnat "un ampli ventall de possibilitats per a la resolució de problemes, estimulant el pensament crític i fomentant les competències transversals", o "fent que vegen la ciència més pròxima del que els puga semblar", com Vanesa Cuenca, que posa "exemples tangibles, que poden veure fins i tot a l'aula, portant al seu terreny allò que, des de l'assignatura, podria semblar-los més llunyà"

Així afavoreixen elles el naixement de vocacions claus per al futur de la nostra societat. Totes recorden aquella professora que els va obrir els ulls a un món apassionant, i imaginen el futur de les pròximes dècades a partir de la ciència i la tecnologia. I tu... vols ser una d'elles?