Medalla al Mèrit Cultural

La pintora Paula Bonet, llicenciada en Belles Arts per la UPV, rep l'alta distinció de la Generalitat Valenciana

[ 10/10/2018 ]

La pintora Paula Bonet (Vila-real, 1980), llicenciada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València (UPV), va ser guardonada ahir amb l'alta distinció de la Generalitat Valenciana durant l'acte institucional celebrat amb motiu del 9 d'octubre, Dia de la Comunitat Valenciana, que va comptar amb la presència del president del Govern d'Espanya, Pedro Sánchez.

Bonet va rebre la Medalla al Mèrit Cultural, guardó que també va ser lliurat al Cor Sant Yago; als cantants Paco Muñoz, Merxe Banyuls i Lluís Miquel Campos; a la historiadora Isabel Morant; al pintor Salvador Montesa, i a la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles.

Obra carregada de poesia i centrada en les arts escèniques

Després de llicenciar-se a la UPV, Paula Bonet va completar la formació a Santiago de Xile, Nova York i Urbino. El seu treball se centra en la pintura a l'oli, el treball i la il·lustració; genera obra que ha exposat a ciutats com Barcelona, Madrid, Porto, París, Londres, Bèlgica, Urbino, Berlín, Santiago de Xile, València, Miami i Mèxic.

La seua obra -carregada de poesia i plasmada en les arts escèniques, la música i la literatura- culmina en la publicació de diversos llibres, dels quals és autora tant del text com de la imatge. Qué hacer cuando en la pantalla aparece The End (2014), 813 (2015) i La Sed (2017) en són els treballs més coneguts.

En l'actualitat, Bonet està treballant en Roedores|Cuerpo de embarazada sin embrión i en les pintures per a L'any del pensament màgic, de Joan Didion.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local