Cursos massius oberts online

La UPV, primera universitat de parla hispana a superar el milió d'inscripcions en edX, la plataforma de MOOC impulsada per Harvard i el MIT

[ 17/05/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és la primera universitat de tots els països de parla hispana que ha aconseguit superar el milió d'inscripcions en edX, la plataforma de MOOC -cursos massius oberts online- impulsada per la Universitat d'Harvard i el MIT.

A més, en termes globals, és la segona universitat europea amb més alumnes inscrits en aquests cursos en línia -solament superada per la Universitat de Delft- i la cinquena de tot el món en aquesta prestigiosa plataforma formativa, únicament per darrere la Universitat de Harvard, Microsoft, el MIT i la ja esmentada Universitat de Delft.

Cursos de temes populars que preparen per a l'èxit professional

Anant Agarwal, professor del MIT i CEO d'edX, afirma que "la UPV ha sigut un soci molt valuós des que es va unir a edX l'any 2014. Els felicitem per aconseguir un milió d'estudiants. Els seus cursos aborden temes populars que els preparen per a l'èxit professional. Estem molt feliços per la nostra associació i pel llançament de molts cursos i programes en el futur".

La UPV va ser una de les pioneres a incorporar-se al tren de la transformació digital de l'educació superior. Va iniciar la seua marxa en els MOOC al gener de 2013, amb una plataforma pròpia basada en tecnologia de Google i, des de 2014, posseeix una altra basada en OpenedX i és sòcia de la plataforma edX.

A més, va ser una de les primeres universitats del món a oferir micromasters en espanyol, així com en la certificació dels seus cursos MOOC. Entre els més sol·licitats, destaquen Espanyol bàsic, amb més de 226.000 alumnes; Introducció a Excel, 130.778 inscrits, Introducció a la programació, 67.000, i Introducció a la gestió de projectes, amb 58.700.

De cara al futur a curt termini, el principal repte de la UPV en aquest context de transformació digital de l'educació superior és "aconseguir amb aquesta formació als col·lectius més desfavorits i aprofitar al màxim l'après amb aquestes plataformes per a potenciar la docència reglada", destaca Virgina Vega, Vicerectora de recursos digitals i documentació de la UPV.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries