11/05/09
Correu segur a la UPV

A la UPV volem oferir-te la màxima seguretat i privadesa en l'ús del correu electrònic. Els nostres servidors implementen l'ús de connexions xifrades (SSL o TLS) amb la finalitat de proporcionar autenticació i privadesa de la informació entre l'emissor/receptor i el servidor de correu. Aquestes connexions xifrades faciliten a les aplicacions de correu electrònic (Outlook, Thunderbird, etc.) el mitjà segur per a prevenir escoltes, es a dir, obtenció de contrasenyes. D'aquesta manera es pot evitar que algú llija el teu correu, suplante la teua identitat i es cometen fraus en el teu nom. Et recordem que també pots llegir el correu electrònic de manera segura a través dels serveis de correu web (webmail):

La seguretat informàtica és un camí que hem de recórrer tots junts i és ben probable que d¿ací a poc de temps només siga possible accedir al correu electrònic de forma segura. Per això, estem avisant ¿només¿ els usuaris que no tenen configurat de forma segura el seu programa de correu electrònic estàndard que han d¿esmenar-ho. La configuració segura del correu electrònic només requereix fer-hi unes petites modificacions que es poden fer en no més de cinc minuts. En el següent enllaç disposes d'alguns exemples de configuració i de com fer-ho:

Resumint, les dades que cal tenir en compte per a tenir una configuració segura en el teu correu electrònic estàndard són:

• Lectura de missatges en el servidor mail.upv.es:
    • IMAPS (recomanat), port SSL 993 , o bé
    • POP3S, port SSL 995
  • Enviament de missatges al servidor smtp.upv.es:
    • A la UPV, port estàndard 25
    • Fora de la UPV, port TLS 587 (o SSL 465 per a aquells programes que no admeten TLS) i autenticació

Si tens cap problema o necessites fer alguna consulta, no dubtes a posar-te en contacte amb nosaltres a través del Centre d'Atenció a Usuaris (CAU):

• L'aplicació Gregal: https://www.upv.es/gregal
  • Atenció als usuaris d'UPVNET: extensió de telèfon 77750 (96 387 77 50 si telefones des de fora de la Universitat)