Cangur 2024

La cara més divertida de les matemàtiques

908 estudiants de 28 centres de les comarques de la Marina, la Ribera i la Safor han participat en la XXVI Prova Cangur que ha acollit el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV).

L'objectiu d'aquesta iniciativa és “estimular i motivar l'aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes”, ha indicat Almanzor Sapena, professor del Campus de Gandia i coordinador de la prova en aquesta seu. Convocada per la Societat Catalana de Matemàtiques i organitzada en la Comunitat Valenciana per la Societat d'Educació Matemàtica Al-Khwarizmi, “es tracta d’un concurs individual on l'alumnat dedica una estona a divertir-se resolent els problemes plantejats”.

Aquesta trobada mundial, d'hora i quart de duració i trenta preguntes de dificultat creixent amb cinc possibles respostes, de les quals només una és correcta, està dirigida a joves (de tercer i quart curs d'Educació Secundària Obligatòria, de primer i segon de Formació Professional Bàsica, de primer i segon curs de Batxillerat i de Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior) i intenta mostrar la cara més atractiva de les matemàtiques. Segons Almanzor Sapena, “la resolució d'aquests problemes es basa més en el raonament i l'enginy que en coneixements matemàtics”.

Tradicionalment, el Campus de Gandia cedeix les seues aules per a la realització de la Prova Cangur, que té lloc el tercer dijous de març. Això suposa un al·licient per als participants, que poden conèixer el campus universitari. I el campus, al seu torn, rep la visita dels qui en un futur poden ser estudiants seus.

Any rere any, la Prova Cangur s'ha convertit en un dels principals canals de difusió de les Matemàtiques entre la gent més jove. I en la seua celebració, el suport del professorat de col·legis i instituts, així com del Departament de Matemàtica Aplicada de la UPV, és fonamental perquè cada edició continue sent un èxit de participació.

Per a més informació sobre la prova, les dates i els resultats.consulta aquest enllaç.

(22/03/2024)