Intelˇligčncia artificial aplicada a les empreses

El campus col·labora per a impulsar projectes innovadors a Gandia

Amb la finalitat d'aportar informació per a incentivar la proposta de projectes d'investigació i innovació col·laboratius, ARI Hub ha organitzat una jornada per a abordar els conceptes bàsics de la intel·ligència artificial i la seua aplicació en les empreses i institucions.

En aquesta sessió tecnològica, que s'ha desenvolupat al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha participat el professor i investigador del centre universitari, Juan Miguel Alberola, membre de l'Institut Valencià d'Investigació en Intel·ligència Artificial (VRAIN). En la seua intervenció, el professor Alberola ha sigut l'encarregat de presentar les principals aplicacions de la intel·ligència artificial en les empreses, avantatges i desafiaments.

A la inauguració de la jornada ha assistit l'alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, qui ha valorat de forma molt positiva aquestes trobades. “Sempre estarem al costat d'aquesta mena d'iniciatives, que serveixen de plataforma perquè les empreses puguen desenvolupar projectes innovadors que facen créixer la nostra ciutat”, ha apuntat.

A més, en el cinqué desdejuni tecnològic ARI Hub també han participat la secretària autonòmica d'Universitats, Esther Gómez; el vicerector d'Estudiants i Emprenedoria de la UPV, Alberto Conejero, i Jesús Alba, el director del Campus de Gandia.

Què és ARI Hub?

L'Agro-Rural Innovation Hub (ARI Hub) és una iniciativa que naix a la comarca de la Safor amb l'objectiu d'impulsar projectes innovadors en l'àmbit del sector agroalimentari i enfocats en el desenvolupament rural, en la qual participa l'Ajuntament de Gandia i col·labora el campus de la UPV.

ARI Hub s'estructura en tres eixos principals: incubadora i acceleradora per a empreses emergents, agrupació d'empreses innovadores i entitat de formació. Eixos que tenen com a objectiu incentivar la cultura de l'emprenedoria, promocionar projectes innovadors, implicar diferents agents públics i privats, generar sinergies i transferir coneixements.

(15/03/2024)