“Porte una científica al meu col·legi”

Noves activitats organitzades pel Comité d'Igualtat en el marc de l’11F

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, el Comité d'Igualtat del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha organitzat una nova edició de “Porte una científica al meu col·legi”. Aquesta campanya, que compta amb el suport de la Càtedra IVIO, es desenvoluparà durant tot el mes de febrer, en més d'una desena de centres.

“La sisena edició de “Porte una científica al meu col·legi” continuarà presencialment a les aules de catorze centres d'educació infantil, primària, secundària i batxillerat de la província de València i Alacant amb l'objectiu de visibilitzar el treball de dones científiques i acostar l'alumnat a aquestes professions”, ha declarat la tècnica del campus, Pilar Sánchez. Per a l'ocasió, s'han dissenyat xarrades, tallers, jocs… “Activitats divulgatives i de sensibilització de la mà de dones que desenvolupen la seua activitat professional i acadèmica en l'àmbit de la ciència, la tecnologia, l'enginyeria i les matemàtiques”.

Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència

El Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència va ser proclamat per l'Assemblea General de Nacions Unides l'any 2015, amb la finalitat d'aconseguir l'accés i la participació plena i equitativa en la ciència per a les dones i les xiquetes.

“Segons l'Informe del Ministeri de Ciència i Innovació, Científiques en xifres 2023, en la branca d'ensenyaments de Ciències hi ha una major representació de dones en carreres de salut, però molt baixa representació en la branca d'Enginyeria i Arquitectura, on tan sols una de cada quatre estudiants són dones”, ha recordat Pilar Sánchez. En conseqüència, “les desigualtats de gènere en la distribució de dones i homes en l'educació universitària es mantenen”.

Sisena edició de la campanya “Porte una científica al meu col·legi”

Per això són necessàries accions com les empreses pel Comité d'Igualtat del Campus de Gandia de la UPV, “Porte una científica al meu col·legi”, en la qual participen investigadores, professores i tècniques per a visibilitzar el seu treball i fomentar les vocacions científiques i tecnològiques en xiquetes i adolescents.

Podeu consultar el programa d’enguany de la campanya “Porte una científica al meu col·legi”, en aquest enllaç.

(05/02/2024)