Carregadors per a vehicles elèctrics

La UPV desplega als tres campus una xarxa de dotze punts de recàrrega

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha instal·lat parcialment als seus tres campus (Vera, Gandia i Alcoi) dotze punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, que estaran a disposició exclusivament de la comunitat universitària al complet. La previsió és que vuit d’aquests punts, els situats al campus de Vera, estiguen operatius a partir del 30 de gener. D'ací a poc s’habilitaran els quatre restants, a Gandia i Alcoi.

Es tracta de sis dispositius amb sistema de doble càrrega, és a dir, que podran subministrar energia a dos vehicles alhora, i se situaran a les zones d’aparcament de les localitzacions següents:

- Edifici Nexus, 6G (campus de Vera)

- Ciutat Politècnica de la Innovació (CPI), 8B (campus de Vera)

- Rectorat, 1B (campus de Vera)

- Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural (ETSEAMN), 3A (campus de Vera)

- Edifici CRAI, H (campus de Gandia)

- Edifici Georgina Blanes (campus d’Alcoi)

D’aquesta manera, qualsevol membre de la comunitat universitària que empre un vehicle elèctric (cotxes i furgonetes) podrà fer servir aquest servei mitjançant l’ús de l’aplicació Umbrella emobility (disponible en Play Store i App Store), i beneficiar-se d’importants descomptes quant a les tarifes (0,33 €/kW). A més, després de la descàrrega i el registre en aquesta app, les persones usuàries pertanyents a la UPV podran accedir a altres carregadors en la resta d’Espanya, a un preu de 0,45 €/kW.

Recàrrega completa en 4 hores

Els models instal·lats són de tipus 2, és a dir, tenen una velocitat de recàrrega mitjana de 22 kw, la qual cosa permetrà que es puga completar la càrrega de qualsevol vehicle en un interval d’unes 4 o 5 hores, segons les característiques d’aquest.

A fi de donar a conèixer el funcionament i els avantatges d’aquest nou servei, la Unitat de Medi Ambient (UMA) llançarà una campanya informativa dirigida a tota la comunitat universitària.

De la mateixa manera, amb l’objectiu de proporcionar servei al nombre més gran de persones usuàries i aprofitar el cost d’oportunitat d’ús, s’implementarà un sistema d’avís a través d’Umbrella emobility, que informarà el conductor quan l’abast de la recàrrega siga total. Amb això, es pretén evitar que un vehicle s’estiga al punt de recàrrega més de 90 minuts després d’aconseguir el màxim de capacitat corresponent.

Projecte de mecenatge de la UPV

Aquesta iniciativa s’emmarca en la línia Net Zero del projecte de mecenatge de la UPV, l’objectiu de la qual és aconseguir la neutralitat en carboni de la UPV i convertir-la en una universitat de referència en matèria de sostenibilitat, gràcies a la contribució de diversos mecenes.

En el cas d’aquests carregadors dobles per a vehicles elèctrics, el cost de cinc d'ells l’ha sufragat íntegrament Power Electronics, empresa valenciana líder mundial en emmagatzematge energètic, i primer fabricant d’inversors solars per a plantes fotovoltaiques.

(01/02/2024)