Per quč estudiar espanyol a Gandia?

Estudiants procedents de la Xina, el Japó, Turquia i l'Índia aprenen espanyol al Campus de Gandia

La forma més efectiva d'aprendre un idioma és passar un temps al país on es parla. Així opinen Ece Sengul i Yi Lun Li, estudiants del Curs de Llengua i Cultura Espanyola per a Accés a la Universitat que s'imparteix al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV).

Van arribar el mes d'octubre passat; ella procedent de Turquia i ell des de la Xina. Compten amb un nivell avançat d'espanyol, però “necessite més pràctica”, assegura Ece, “per a poder cursar un màster universitari en la UPV el pròxim curs acadèmic”. Aquest és també el cas de Yi Lun, que vol continuar formant-se en interpretació musical a Espanya.

Ece ha estudiat espanyol en una acadèmia del seu país durant tres anys i Yi Lun, un curs en línia. Així que, tots dos coincideixen de nou quan comenten que “realitzar el curs d'espanyol al Campus de Gandia -que van conéixer a través d'una agència- et permet progressar més ràpidament i conèixer altres persones amb interessos similars”.

En el Curs de Llengua i Cultura Espanyola per a Accés a la Universitat s'han matriculat 26 estudiants aquest semestre: 22 de la Xina, 2 del Japó, 1 de l'Índia i un altre de Turquia. Qüestions com “la proximitat de la platja”, afirma Ece i que “es tracta d’una ciutat xicoteta on el lloguer d'un pis és més barat comparat amb altres ciutats”, segons Yi Lun, fan que l'alumnat se senta “molt atret per fer aquest curs d'espanyol al Campus de Gandia”.

Programa de llengua i cultura espanyola al Campus de Gandia

El programa Llengua i Cultura Espanyola per a Accés a la Universitat s'imparteix en les instal·lacions del Campus de Gandia de la UPV i està dirigit als qui desitgen millorar la seua capacitat per a utilitzar l'espanyol i aprofundir en el seu coneixement, tant de la llengua com dels diferents aspectes de la cultura espanyola. Es tracta “d’un programa immersiu i els professors posem l'accent en aspectes gramaticals o en l'expressió oral i escrita, però també en com ens expressem amb gestos, en l’entonació quan fem una pregunta o en una exclamació i, lògicament, fem un recorregut per la cultura espanyola: art, música, estil de vida, gastronomia, etcètera”, explica Rebeca Díez, coordinadora del programa.

Aquest programa, en marxa des de l'any 2008 al campus universitari de Gandia, compta amb una gran acceptació. “Consisteix en dos cursos intensius; un primer curs de 240 hores i un segon de 360 hores per a poder arribar al nivell B2”. Els dos cursos són preparatoris per a l'accés a la universitat i han sigut dissenyats perquè els seus estudiants siguen capaços d'escriure, llegir i expressar-se en espanyol al final del programa.

Així mateix, el programa Llengua i Cultura Espanyola per a Accés a la Universitat combina la docència amb activitats socioculturals, especialment concebudes per a fomentar l'acostament de l'estudiant a la cultura espanyola. D'aquesta manera, l'alumnat del curs pot conèixer l'espanyol amb el suport de docents a l'aula i gaudir de la cultura espanyola, gràcies a les visites organitzades com a part del programa.

(15/01/2024)