Prepara't per a ser docent

El Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària podrà estudiar-se al Campus de Gandia

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) incrementa la seua oferta docent de màsters amb la incorporació del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària. Per al director del campus, Jesús Alba, “la posada en marxa d'aquest màster al nostre campus és una gran notícia”.

Màster de formació del professorat d'educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional i ensenyaments d'idiomes

El Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària habilita per a poder exercir com a docent en quatre etapes del sistema educatiu espanyol; Educació Secundària Obligatòria (ESO), Batxillerat, Formació Professional (FP) i Ensenyament d'Idiomes. Gràcies a aquesta formació, els/les estudiants poden obtenir l'acreditació necessària en formació pedagògica i didàctica per a treballar en centres dependents de les administracions públiques, així com en centres d'ensenyament privats o concertats.

La demanda del màster universitari en professorat s'ha disparat en els últims anys. Es tracta d'un màster “amb una demanda molt alta, que triplica a l'oferta existent, la qual cosa ja garanteix l'èxit”.

Així mateix, segons el director del Campus de Gandia, aquest màster donarà “a la comarca de la Safor i a la societat en general un servei que es mereix des de fa anys. Les persones interessades en un futur laboral associat a l'educació secundària no hauran de desplaçar-se fins a les capitals de província, i podran acabar la seua formació universitària al nostre Campus de Gandia amb les màximes facilitats”.

El Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària començarà a impartir-se el pròxim curs acadèmic 2024-2025 al Campus de Gandia de la UPV amb una oferta inicial de 100 places. Com ha informat Jesús Alba, “d’ací a poc s'obriran les tandes de preinscripció, amb la resta de l'oferta formativa de màsters”.

Grau en Ciències i Tecnologies del Mar

D'altra banda, el director del Campus de Gandia de la UPV, Jesús Alba, ha avançat que “s'està treballant en un nou Grau en Ciències i Tecnologies del Mar que s'oferirà com a doble grau amb Ciències Ambientals”. Aquest títol “completarà, amb el Màster Universitari en Avaluació i Seguiment Ambiental d'Ecosistemes Marins i Costaners i el Doctorat en Ciència i Tecnologia Marina i Costanera, tota la formació associada a la mar al nostre campus universitari”.

Cal recordar que, en la sessió del Consell de Govern de la UPV del 9 de novembre de 2023 es va aprovar la sol·licitud d'Informe preceptiu sobre la necessitat i viabilitat acadèmica i social del nou Grau en Ciències i Tecnologies del Mar, primer pas per a posar en marxa la titulació. “Una vegada s'obtinga l'informe favorable de la Generalitat Valenciana i l'informe favorable per l’ANECA, este títol s'impartiria com a doble grau juntament amb el Grau en Ciències Ambientals”.

(01/01/2024)