Contra la violčncia sobre la dona

La UPV publica una guia d'informació bàsica per a combatre la violència contra la dona

El nombre de dones víctimes de violència de gènere va augmentar a Espanya un 8,3% l'any 2022, fins a assolir la xifra de 32.644, segons dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Per a combatre aquesta situació, la Universitat Politècnica de València (UPV) desenvolupa una sèrie d'accions en el marc del 25N (Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra la Dona), entre les quals es troba la lectura pública del Manifest 25N el dijous, 23 de novembre, davant l'edifici del Rectorat, i la publicació d'una guia per a combatre aquesta plaga, d'accés totalment lliure i editada tant en castellà com en valencià.

L'objectiu d'aquesta publicació, realitzada per la Unitat d'Igualtat de la UPV, és concentrar la informació bàsica sobre els recursos i serveis que tenen a disposició seua les persones que patisquen o presencien episodis de violència sobre les dones. De la mateixa manera, la guia incorpora una sèrie de recomanacions a l'hora d'afrontar situacions d'aquest tipus.

“Sovint la informació institucional relacionada amb aquesta qüestió està molt dispersa, la qual cosa no afavoreix en absolut les víctimes ni compleix el seu propòsit. Aquesta guia recull els aspectes més rellevants per a oferir respostes ràpides davant de situacions concretes”, assenyala María Rosa Cerdà, tècnica de la Unitat d'Igualtat de la UPV.

En aquest enllaç pots llegir el manifest de Crue Universitats Espanyoles.

(24/11/2023)