Diana Morant

La titulada per la UPV assumeix el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats

En prendre possessió de la cartera com a ministra de Ciència, Innovació i Universitats, la gandiana Diana Morant, enginyera de Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de València (UPV), ha assegurat que treballarà perquè “el coneixement servisca com a palanca de modernització del país”. Morant s'ha compromés a col·laborar amb la comunitat universitària en l'impuls de l'excel·lència “per a aconseguir que el progrés social, formatiu i científic arriben a cada territori del nostre país”.

Proximitat amb la UPV

Diana Morant sempre ha mantingut una relació de proximitat amb la UPV, la universitat en la qual es va formar com a enginyera i on afirma que va aprendre a “cercar la millor solució a problemes complexos”.

Va ser alcaldessa de Gandia del 2015 fins al 2021 i des d'aquest càrrec de responsabilitat va impulsar diverses iniciatives acadèmiques, científiques, culturals i de transferència del coneixement, en col·laboració amb el Campus de Gandia de la UPV.

Valoració positiva

José E. Capilla, rector de la UPV i president de la Conferència de Rectors de les Universitats Públiques Valencianes (CRUPV), ha assistit al tradicional traspàs de carteres ministerials: “Des de les universitats públiques valencianes valorem molt positivament el nomenament de Diana Morant com a ministra de Ciència i Universitats. Té un enorme coneixement del sistema valencià i ha demostrat un gran èxit i una gestió encertada de la ciència a Espanya”.

“D'altra banda, la unió de la ciència i les universitats en la mateixa cartera ministerial és en si mateixa una magnífica notícia. Considerem aquest nomenament com una oportunitat per a afrontar els importants desafiaments del sistema públic d'universitats en el desenvolupament de la Llei orgànica del sistema universitari. I ens posem a disposició seua per a treballar junts i poder enfortir l'educació superior i la investigació científica a la Comunitat Valenciana i en tot l'estat”.

(24/11/2023)