Cinema en valenciā

Les pel·lícules es projectaran el 22 de novembre, el 13 i 15 de desembre i el 17 de gener

El Servei de Promoció i Normalització Lingüística del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), l’Agència AVIVA de Promoció del Valencià de l'Ajuntament de Gandia, el Centre Internacional de Gandia de la Universitat de València (UV) i la Mancomunitat de Municipis de la Safor han organitzat una nova edició del cicle Cinema en valencià a Gandia.

Aquesta iniciativa té com a objectius la promoció i normalització de l'ús social del valencià a través del cinema, la reivindicació de més films doblats o subtitulats en valencià i l'impuls al sector audiovisual valencià, en un context en el qual és necessari el suport a la cultura en valencià.

Com ha recordat Josepa Costa, tècnica del Servei de Promoció i Normalització Lingüística del Campus de Gandia, el projecte va nàixer en 2006 de la mà de les universitats valencianes que tenen seu a Gandia com una “eina per a pal·liar una falta que, hui dia, continua vigent, perquè els cinemes no ofereixen pel·lícules en valencià”.

Enguany, el programa començarà el 22 de novembre, amb la versió original d'Un cel de plom, de Miquel Romans, i continuarà una setmana després amb la producció francesa Petits grans amics, d’Andréa Bescond. Finalment, el 17 de gener es projectarà la pel·lícula italiana El cas Braibanti, de Gianni Amelio.

A més, el cicle ha représ la seua oferta per a les escoles amb la pel·lícula Titina, que l'alumnat de segon i tercer de primària podrà gaudir el 15 de desembre en horari escolar.

Cinema en valencià a Gandia, 22 de novembre, 13 i 15 de desembre i el 17 de gener, 20 hores, Teatre Serrano. Preu de l'entrada, 2 euros. Gratuït presentant el carnet universitari o el de la Xarxa Municipal de Biblioteques de Gandia.

(12/12/2023)