"Guilty pleasure", de Ruth Galarza i Luz Gómez

Nominat en els fashion film festivals de Berlín i Barcelona

Guilty pleasure és un fashion film, “un projecte publicitari audiovisual amb una estètica molt cridanera que enalteix la imatge de marca”. Per a Ruth Galarza i Luz Gómez, directora i directora d'art respectivament d'aquest fashion film, es tracta “d’un joc de contrastos entre els personatges de la història, retratant el luxe i el poder com una cosa extravagant i sense sentit”. En col·laboració amb la marca Lemāchet, “ens introduïm en un món atemporal i fictici on la moda és el principal protagonista, aquell lloc al qual acudeixes per a alliberar-te de prejudicis i estereotips”.

A més, per a aquestes dues graduades en Comunicació Audiovisual pel Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), Guilty pleasure és el resultat dels seus treballs final de grau. En el cas de Ruth, el treball acadèmic “Direcció del Fashion Film Guilty Pleasure” ha sigut coordinat per la professora Nàdia Alonso i “se centra en la creació, direcció i realització del fashion film Guilty Pleasure, exposant el procés de la seua preproducció, producció, postproducció i distribució”.

Per part seua, la professora Sandra Martorell ha tutoritzat “La direcció d'art en la realització del fashion film Guilty Pleasure”, de Luz, una peça “que mescla l'escenografia i la moda com dos personatges més dins d'una història que es conta a través d'una estètica ostentosa i cridanera”.

Cinema, moda i publicitat

“Potenciar el talent jove audiovisual valencià sempre va ser la meua primera motivació” ha dit Ruth Galarza. Ella ha sigut l'encarregada de coordinar un equip de 70 persones: estudiants del campus, personal tècnic de la productora Nyas, alumnes de Let 's Make Up School… entre altres perfils. En Guilty pleasure també han col·laborat L'Àtic produccions, la subdirecció de Cultura i la Càtedra d'Innovació del Campus de Gandia.

Per a complir amb el format del fashion film, una fusió entre cinema, moda i publicitat en un format de curtmetratge, “volia crear posades en escena espectaculars”, ha indicat Luz Gómez. Amb aquesta premissa, van experimentar la construcció de dues escenografies des de zero.

Berlín i Barcelona Fashion Film Festivals

Guilty pleasure, que es troba en fase de distribució, ha sigut nominat en festivals molt reconeguts, entre ells, en el Berlin Fashion Film Festival, en les categories de millor direcció i millor direcció d'art, compartint nominació amb marques com Dior, Nike o Boss. També, al Barcelona Fashion Film Festival, en les categories de millor direcció d'art, millor estilisme i millor fashion film. El Berlin Fashion Film Festival és considerat el certamen més important en aquesta mena de formats audiovisuals. I el de Barcelona “és l'únic festival de fashion film que se celebra a Espanya i s'ha consagrat com a altaveu de la creativitat en la indústria de la moda, i lloc on presenten les seues peces dissenyadors, estilistes, fotògrafs… i professionals de l'audiovisual”.

(09/11/2023)